Coolt cruisa taxi

Slut på den här dagen. Den här natten. Det bästa med att jobba natt är att man får åka taxi hem. Det bästa med att åka taxi hem är att grannarna undrar vad man är för en cool typ, konstaterade M:s pappa, "Fast det är klart, när du åker hem är ju inte så många vakna", kom han på. 

Nä, det är just det. Och det gör mig på något sätt lite ledsen att inte alla mina grannar får veta hur cool jag är när jag kommer där i min taxi. Jag kanske borde göra som Leffe i trappuppgången och sätta upp en lapp om vad som är på gång. Med rött tusch har Leffe plitat ner ett meddelande till kompisarna - och nyfikna grannar: "Grabbar! Vi hörs, ute till i höst". 

"Jag är en cool brud som åker taxi hem - jämt", kunde jag skriva. Men det är klart, jag bor högst upp så det är inte så många som skulle gå förbi min lapp. En väsentlig skillnad mellan mig och Leffe på tvåan som nog måste tas i beaktande.

Så länge, till taxin i det tysta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback