En tråd i rött

Den röda tråden mellan mig och Lotta kunde vara damfotboll. Men jag gillar inte det ordet. Inte alls.

Så jag har hittat en annan tråd: Kållered.

Lottas moderklubb är Kållereds SK. På mellanstadiet hade jag en brevvän som bodde i Kållered. Camilla hette hon. Eller Pernilla. Jag tror att hon spelade fotboll. Kanske med Lotta.

Under några år skrev jag den där för mig anonyma postorten Kållered på några av mina vad-är-din-favorit-färg-brev. Brevvänner kom och gick. Camilla från Kållered var en av dem som slutade skriva. Jag var för duktig flicka för att sluta skriva. Som tur var tillräckligt stolt för att sluta när andra gav upp varannan-brevs-umgänget. 

Jag vet inte vad Camilla från Kållered gör i dag. Lotta från Kållered spelar fotboll som en gudinna. I bland i Kina. Jag skriver med blandade resultat. Och kanske ska jag ta en lärdom av Camilla från Kållered. Att sluta i tid. 

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske är Lottas syster, hon heter ju Camilla..

2007-04-15 @ 11:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback