Valborgsmässoafton

I ett svagt ögonblick lovade jag "Therre" (Therese Jönsson) att följa med på promenad med start utanför mig kl 6.45. Jag kan väl tillägga att jag inte är någon morgonmänniska direkt och jag märkte snabbt att vår syn på vad en promenad innebär skiljer sig en hel del.. Det var ingen lugn promenad i "snack-tempo" direkt (som jag tänkt mig), men å andra sidan hade jag väl kunnat lista ut att man inte promenerar innan kl 7 för att "prata lite skit". Måste säga att jag är grymt imponerad av några i laget som varit ute och promenerat (i mitt joggtempo) tidiga mornar, flera dagar i veckan under vinterhalvåret. Kan tänka mig att det kan vara lite svårare att motivera sig under de omständigheterna...

Tyvärr skadade jag mitt lår/ höft för ett par veckor sedan, vilket har hindrat mig från spel i de senaste tre matcherna. Jag och "Willy" (Emma Wilhelmsson som också är skadad) tittade på Malmö FF:s herrar på Malmö Stadion samtidigt som vi mötte AIK på bortaplan. Jag kan säga att vi terroriserade Jenny Engwall med samtal för att få resultat från text tv. Vi hoppades innerligt att det skulle vara något fel med uppdateringen, men tyvärr var det inte det. 0-0 efter 90 minuter och besvikelsen var stor både hos oss här hemma och hos dem på plats, även om AIK är ett riktigt bra lag och resultatet i sig ingen skräll. Jag hoppas slippa sitta på läktaren (eller framför text-tv) mer den här säsongen, för så nervös som man är då har jag sällan upplevt på planen.

Jag satt framför tv:n igår och såg Arsenal FC-Umeå IK i finalen i UEFA Women's Cup. Tufft för dem att inte vinna matchen, då de skapar så många heta målchanser. De förtjänade verkligen att vinna matchen. Tyckte nog att Umeå IK var det bättre laget även i den första drabbningen dem emellan, så jag kan förstå deras besvikelse.

Ikväll ser jag fram emot att äta en massa god mat från grillen och umgås med trevliga människor-kan det bli mycket bättre än så? Det lär dock inte bli en sen kväll, då vi har träning imorgon bitti kl 8.30.. men visst, fotboll är ju ganska kul det med. Hoppas ni får en riktigt trevlig valborgsmässoafton!!

Grattis Hedvig förresten...

Kram på er allihopa,Therese


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Tack Ludde!

2007-05-01 @ 17:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback