Jobbig vilodag

Igår tisdag blev det en liten vilodag från allt vad fotboll hette. Nej, nu ljög jag - det blev lite fotbollsprat med kompisen. I stället var jag ute och cyklade. Håller på att bygga upp mig inför nästa års Tjejvättern, så nu har starten gått. Vi cyklade iväg på förmiddagen på en jättefin cykelbana som kommunerna här i Värmland har gjort i ordning av en gammal järnvägsbana. Hela banan är ungefär tio mil, men vi cyklade bara en del av den. Trots detta blev det en nätt tur på sex mil totalt.

Belöningen blev ett härligt dopp i en iskall Kroppkärrsjö när vi kom tillbaka in till Karlstad. Jag, som inte har badat än i år, höll på att få en chock när jag skulle "kasta" mig i. Gissa om jag var lång innan jag väl doppade mig. Men nu har jag badat, och frågan är om jag kommer att bada ute någon mer gång i år - tror knappast det.

I alla fall, det känns i ett antal muskler i dag att jag inte har cyklat så här långt på ganska länge. Har man bil så blir man ganska lat. Nu har jag ingen bil längre, så nu är det cykeln som gäller. Och har man målet Tjejvättern framför sig, så ...

Ha en bra dag allihopa, så blir det mer senare ikväll. Och då blir det ett kärt fotbollsminne från tidigt åttiotal.
AnnaKarin

Kommentarer
Postat av: Ulf (också värmlänning)

Hej, AnnaKarin!
Kul med en bloggare och journalist från självaste "solsta'n"! Då blir det mycket nytt och spännande om värmländsk damfotboll framöver, kan man förmoda!
En lite fräck och närgången fråga bara (pardon, pardon): Hur många påsar "Polly" förbrukar du under en sexmilatur på hoj?
Vänliga hälsningar

2007-08-22 @ 10:54:19
Postat av: AnnaKarin

Ingen faktiskt. Försöker att dra ner på mitt godisätande, fast det är svårt att låta bli just Polly.

2007-08-22 @ 11:23:07
Postat av: Ulf (också värmlänning)

Tack för ditt svar på min dumma fråga, AnnaKarin! Kunde bara inte låta bli. Jag förmodar givetvis att ditt kostupplägg är seriösare än så, speciellt om man ska ge sig in på något så stentufft som Tjejvättern. Stort Lycka Till!

2007-08-22 @ 11:55:01
Postat av: AnnaKarin

Hmm, seriöst kostupplägg? Nja, jag tränar mycket men äter fel. Få se hur det blir senare närmare Tjejvättern. Mycket godis och lite frukt brukar det vara i mitt liv.

2007-08-22 @ 14:09:42
Postat av: Turbidblue

Hej AnnaKarin, mycket trevlig omväxling med "en vanlig supporter" i bloggen =).
Lycka till med cyklingen, cyklar en del jag med men då mest mountainbike ;).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback