Junicupen i Karlstad

Varje år sedan 1995 har Korpen Karlstad anordnat en fotbollsturnering på Skutberget, som ligger strax utanför centrum. Den heter Junicupen eftersom den första cupen var just i juni. Nu är det en tradition att den ska gå antingen första eller andra helgen i juni varje år.

Jag kom med som funktionär på den här turneringen 1997, då som försäljare i kiosken. De flesta lagen kommer från Stockholms-trakten, eftersom de lagen tydligen inte får spela sina matcher på gräs utan de spelar på grusplaner. Här i Karlstad får de spela på gräs, och de trivs alldeles ypperligt där. Och så är jag där och hinner knappt titta på någon match, för vi har så fullt upp i kiosken. Efter att ha gått Friskvårdslinjen på Molkoms Folkhögskola har jag avancerat till sjukvårdsansvarig. De två senaste åren har jag fått sköta om skavsår och sträckningar i lårmuskler. Men det är kul, och vi får väldigt bra kontakt med spelarna.

Fast det fattas tjejlag! De första åren jag var med var det med så pass många tjejlag att det kunde bli en serie för dem också, men nu ... Vart är ni??!! Jag vet att Korpen Karlstad bara hoppas och önskar varje år att det kommer tjejlag också. Så kom igen nu tjejer - anmäl er till nästa år!!!!

Ett annat litet minne som jag har med fotboll är från när jag var liten och gick på grundskolan. Min mormor och morfar hade en garageinfart, där jag lekte för mig själv efter skolan och under loven. Och vad gör jag då? Jo, jag spelar fotboll! Och jag är både hemma- och bortalag, PLUS kommentator! Min mormor var tvungen vid något tillfälle att kolla efter vem det var jag pratade med, så var det bara lilla jag som kommenterade matcherna jag spelade.

Detta är sista inlägget från en icke-fotbollspelande värmlandstös för den här gången! Det har varit jättekul att få skriva om mitt liv inom fotbollsvärlden. Och jag hoppas att ni som läser har haft nöje att läsa mina rader. Jag återkommer gärna igen vid ett senare tillfälle!

Ha det gott och en bra helg!
AnnaKarin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback