Tack och hej från mej!

Idag fick jag rejäl sovmorgon. Det blev lite sent i tv soffan igår och jag kröp inte ner i sängen förrän vid tre på morgonen. Tur är att jag bor i en etta och har ungefär två meter från soffan till sängen. Men nu är jag utvilad och redo för en ny arbetsvecka i alla fall. Konstigt vore det väl annars, eftersom jag gick upp när det hade blivit mörkt ute igen. Antar att jag kommer få problem med att somna ikväll, men så brukar jag ha det på söndagskvällar.


Snart väntar det träning i Stora Halla Degerfors. Det är en inomhushall med konstgräs. Säga vad man vill om den lilla kommunen Degerfors men satsa på fotboll det kan dom. Karlskoga har ett och annat att lära av grannkommunen om de någonsin ska få något elitlag inom fotbollen igen. Här upplever vi fotbollsfantaster att det bara satsas på hockeyn. Bästa grusplanen i stan ligger bredvid ishallen och enligt vissa hockeysupportrar så skulle den göra sig bättre som parkering på matchdagarna än fotbollsplan. Enligt vad jag har hört så har det börjat planeras för en konstgräsplan någonstans i stan, hoppas bara den hinner bli verklighet och färdig innan jag börjar i Veteranlaget eller korpen.


Jag tror och hoppas att min målvaktstränare har solat färdigt i Thailand nu och kommer på träningen sen. Jag ska erkänna att jag har latat mig lite på fotbollspassen de senaste två veckorna. Visst kan man be någon halvskadad eller förkyld utespelare, som inte kan delta för fullt i träningen att skjuta lite, men det blir aldrig samma sak. Jag behöver få en riktig omgång med målvaktsträning snart, innan jag glömmer bort hur man gör.


Nä nu är det dags att börja packa träningsväskan.


Jag vill passa på och tacka alla som läst och gjort kommentarer i bloggen eftersom den här blir min sista.

Det har varit enbart kul att skriva lite om mig och om Rävåsen även om det inte är så jätte mycket som händer just nu.

Hoppas alla får en jätte god jul och ett superbra fotbollsår 2008.


Med vänliga hälsningar 


 Maria Kroon


Kommentarer
Postat av: UX

Tack, Maria - din bloggarvecka var en verklig kroonjuvel!

2007-12-02 @ 20:23:56
Postat av: Barilla

Tack för en kanonvecka Kroon! Du passar för det här. Expressen, Aftonbladet nästa?!

2007-12-02 @ 22:16:26
Postat av: Anette

En hel vecka i tid på jobbet. Grattis. Skönt för samvetet om inte annat. Du har hunnit med mycket på en vecka och det har varit trevligt att följa din blogg. Det kanske blir en repris så småningom när serien kört igång. Hur som helst kanske vi får höra med om Rävåsen framöver. Med lite hjälp på traven kan damfotboll.com tala om för omvärlden hur det går för er. Lyckat till i tvåan och i målet.
Anette

2007-12-03 @ 09:26:11
Postat av: Jessica Hane

Hej Kroon! Det har varit jätteroligt att läsa din blogg (som vanligt välskriven och intressant). Jag tycker att det är synd att din bloggvecka redan är slut, men jag hoppas att du kommer att fortsätta bolgga någon annanstans i framtiden!

2007-12-04 @ 14:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback