Teamwork

Jag har för första gången i mitt liv haft den perfekta veckan. I alla fall tycker nog mina arbetskamrater det. Inte nog med att jag kommit i tid varje dag, jag har också varit på ett strålande humör om jag får säga det själv. Inte ens de tre olika tidningarna vi skulle dela ut som i reklam i fredags kunde få humöret på svaj. Tänk vad mycket det kan göra när saker man grubblar och funderar på plötsligt ordnar upp sig.


Fredag kväll ägnades åt att hjälpa mittbacken i laget att flytta, från tredje våningen i ett hus till tredje våningen i ett annat. Hmm var jag inte trött i armarna efter torsdagens styrketräning så blev jag det definitivt efter att ha burit sängar, kartonger och ännu mer kartonger nedför och uppför alla dessa trappor. Men vad gör man inte för sina vänner. Tillslut var vi så trötta så en blick räckte för ett gapskratt. Märkligt nog så fick vi alltid ett skrattanfall mitt i en trappa med helst något tungt i händerna, sånt där som vi absolut inte fick tappa. Men det enda som gick sönder var foten på en vas, så det får vi vara nöjda med. Tyvärr var det ju då jag som hade sönder den, så jag skäms lite. Men vårt teamwork fanns inget att klaga på. Nästan lika bra som på planen.

Halv ett på natten kom jag hem trött, svettig och med mjölksyra i armarna. Det blev duschen och sängen direkt. Funderar på att börja extraknäcka som "flyttgubbe". Tror inte jag skriver med det där om vasen i mitt CV.


I dag blev det äntligen lite sovmorgon. Den blev lite för lång bara, som tur var fick jag ett SMS vid halv elva annars hade jag nog sovit än. Vi skulle nämligen samlas klockan 12 på Kilsta där vår klubblokal ligger för att jobba lite. Vi har planerat för ett träningsläger i Grenå Danmark i vår och försöker fixa ihop lite pengar till det. 40,000 små plastkrokar skulle sättas fast på tejpremsor, skäras isär och packas i påsar. Sånt där jobb som kräver lagom med hjärnverksamhet och passar mig bra en lördag. Det blev teamwork på hög nivå. Sex timmars tejpande blev det för min del innan jag gav upp. Jag tror jag kommer drömma om vita plastkrokar och dubbelhäftande tejp de närmsta nätterna. Det roliga är att alltid när det ska göras jobb med laget så är vissa väldigt upptagna men när det är partaj eller när vi ska iväg på något skojigt, då är det full uppslutning. Varför är det så?


Helgerna brukar jag använda till att vila upp mig lite, men den här helgen har varit värre än en arbetsvecka. Men nu äntligen blir det tv-soffan, Sing-a-long och samla lite krafter till morgondagens träning.


Ha det bra//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback