6 juli /Lillis

Hej fotbollsvänner

En av mina klokaste vänner, Jeanette "Vante" Rosengren brukar alltid säga något i stil med:
"jag gillar bara idrotter med mittfält"
Jag är nog beredd att hålla med henne. De senaste månaderna har jag nämligen försökt mig på en idrott utan mittfält, nämligen golf. Resultatet är inte bra.....
Jag menar, hur svårt kan det vara att dänga till en boll som ligger helt still?

Jag har listat några troliga orsaker till mitt usla spel, och de flesta kan kopplas till fotbollen.
* Jag lirade oftast yttermittfältare i fotbollen och det är säkert förklaringen till att jag "breddar" även i golfen, vilket jag har förstått är mindre bra, eftersom ruffen är svårbemästrad....
* Jag har i fotbollen sedan barnsben fått lära mig att titta upp innan jag slår en passning eller skjuter ett skott. Det är svårt att ställa om och bara stirra på bollen, som man ju måste i golfen.....
* Jag har aldrig gillat försäsongsträningen på grus så därför är jag okoncentrerad när jag måste ner i en "bunker". 
* Sedan har jag sydeuropeiskt blod i ådrorna och detta gör att temperamentet är lite ojämnt.

Näää, jag får ge det några chanser till, innan det är dags att börja leta efter en ny hobby....
Min nya slogan kommer att bli:
" en idrott där man inte kan slå en tunnel är ingen rolig idrott"

Härmed vill jag avsluta min blogg-vecka (sorry Börjesson men jag har troligen ej tillgång till dator/internet i helgen), med att önska alla en riktigt trevlig sommar!
Tack också till damfotboll.com som släppte in mig på denna hemsida....

Och till alla i IFK Värnamo: Det finns många poäng att spela om till hösten..... kör hårt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

TACK ANIKA! VI NEHÖVER ALLT STÖD VI KAN FÅ.

2007-07-06 @ 09:42:31
Postat av: Monica Gäfvert Jonsson

Hej Anika och tack för en härlig bloggvecka. Synd att du inte skriver i helgen. Kanske du kan assistera Vante i bokskrivandet.....

2007-07-06 @ 14:55:12
Postat av: Vante

Eftersom jag vid en tidpunkt i livet har varit med i en mycket prestigefull golftävling (puttävling) med Lillis så vet jag allt om hur hennes temperament ej går ihop med golf....men, det var längesen och kanske har hon blivit så pass försvenskad att hennes bollkänsla smittat av sig på klubborna!

2007-07-06 @ 14:55:13
Postat av: Ingela

Det här blev jobbig!
Har inte varit inne på Bloggen på länge åså blev det så mycket bra att läsa på en gång. Jag har både skrattat och mints.
Tack för alla mysiga minnen ni delar med er av.
Många Fotbollshälsningar!
Ingela

2007-07-07 @ 21:36:12
Postat av: Uffe

Hejdlöst kul att läsa din blogg, Anika! Vem kunde ana att det finns så mycken humoristisk skrivarglädje bland "gamla"(?)"avdankade"(??) fotbollsbrudar!? Först Vante, sedan Lillis...
Anette B. har visat upp en riktig Fingerspitzgefühl när det gäller att värva skribenter till bloggen. Helt i suverän landslagsklass, liksom! Nu väntar vi med spänning på att Chefredaktören själv delger oss sina mer eller mindre tryckbara minnesbilder från tiden det begav sig!

2007-07-08 @ 13:07:23
Postat av: jennie

Anika, klart skönaste bloggaren hittills här!! Man minns ju 90- talet då man såg upp till de tjusiga damerna i snygga frisyrer som spelade boll så bra och jag och mina kompisar (de som älskade fotboll lika mycket som jag) lirade boll i trädgården varenda lediga stund för att bli som er. Tyvärr
var vi några som skaffade frisyrerna också. Mycket tjusigt när vi gick i högstadiet. Verkligen.

Postat av: Dompan

Galet kul...Lillis, skrattade sådär gott inombordes och tänkte om vi inte kunde träffas allihop och bara "låta det va som förr"...
Ha en skön sommar!
från en som fortfarande kör med CD-freestyle...

2007-07-15 @ 10:05:44
Postat av: Monni

Tack Lillis för många sköna skratt och lite "pepp" inför hösten.

2007-08-01 @ 14:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback