Marked for life

Alla som har gjort en tatuering inom de senaste 6 månaderna räcker upp en hand! Japp, sedär. Eller, inte du? Men erkänn att du ändå funderar på att göra en? Eller är du som mig? Som aldrig skulle kunna tänka mig att göra en. (Man ska aldrig säga aldrig...) 

 

Jag tror säkert att jag skulle kunna hitta något ordspråk/något som betyder mycket som jag kan leva med för resten av livet, men att kunna hitta ett utseende och plats för tatueringen, det finns inte en möjlighet. Jag vet hur jag är som person, och speciellt när det gäller färg och form. Det jag tycker är det absolut snyggaste just nu, kan vara helt omvärderat om en månad. Hur ska jag då någonsin kunna välja ett utseende till en tatuering som ska finnas med mig för resten av mitt liv? Och om jag tänker efter så ändrar sig även mina åsikter allt eftersom man upplever olika situationer och lär sig nya saker. Så det där med att ha en åsikt hela livet fungerar nog inte heller för mig. Skulle det bli något så handlar det om att på något sätt hylla familjen, med antingen namnet eller något annat betydelsefullt.

 

Det finns många som är i valet och kvalet just i detta nu. Till exempel så kom Lise (Klaveness) tillbaka från landslagsuppehållet med en ny tatuering på insidan överarmen. Även Påla och Karro (Anna Paulson och Karolina Westberg) håller på att finslipa sina "soon to be" tatueringar. Jag har en delaktighet i dessa projekt då man får hjälpa till att formge dom. Visst är det kul, men ändå ett ansvar. Man får juh inte misslyckas, svårt att sudda bort en linje som inte ser bra ut när den väl är på plats. Har gjort ett par tidigare till vänner och dom är nöjda än så länge i alla fall, och det är ju det som är det viktigaste.

 

Det finns ju faktiskt en utväg om man nu skulle ha ångrat sin tatuering. (Enlig statistik så ångrar 50% sin gjorda tatuering.) Man kan till exempel ta bort den med hjälp av laser. I vissa fall försvinner den helt och i andra fall finns vissa skuggor kvar. Jag har en vän som håller på att ta bort sina tatueringar. Det är ett riktigt projekt. Cirka tolv behandlingar under två år, och det är inte heller billigt. Så det är betydligt lättare att skaffa sig en tatuering än att ta bort den.

 

Skriv gärna en kommentar om din tatuering, vad tanken är och varför du gjorde den. Det är juh ändå väldigt intressant eftersom det är så personligt och ofta säger det väldigt mycket om personen i fråga. 

 

 

Svar på kommentarfunderingarna i förra inlägget: 

Ica-reklamen: Jag hoppas verkligen att den blir offentlig, för jag kan bara tänka mig hur bra den blev. Har inte sett slutresultatet personligen men jag har mina aningar.

 

Karriären: Jo, tack. Karriären som grafisk designer, eller formgivare som jag numer titulerar mig, går finfint. Jobbar på en reklambyrå som heter Racer här uppe i Umeå och trivs som fisken i vattnet.

 




Kommentarer
Postat av: Anonym

vart finns din andra blogg om man får fråga?

2007-06-27 @ 21:01:44
Postat av: T

Tycker att du kan skaffa en sån här:
http://www.tattooartists.org/Gal15405_Blake_s_Halloween_UV_Tattoo._More_photos_in_Gallery.asp
;)
Rätt så orginell minst sagt. Sen om man har en sån här och ångrar sig kan man ju iaf glädja sig med att det bara syns när det är mörkt... ;)

2007-06-27 @ 23:29:13
Postat av: Heja UIK

Jag vill nog inte heller skaffa mej nån tatuering, men om skulle ja nog ha något litet under foten tror jag. Syns inte så bra, man kan visa den när man vill och så.
Du skriver riktigt bra blogg =)
Ha de fint

2007-06-29 @ 18:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback