Äntligen sommar!

Äntligen har värmen kommit till Sundsvall. Under två dagar har solen skinit mer än vad den gjort de två senaste veckorna. Träden har blivit gröna och vi har gjort vår första träning på gräs. Det är tecken på att sommaren är här!


Ja, vi har nu avverkat vår första grästräning, vilket kan låta underligt med tanke på att det är i slutet av Maj. Men i vanliga fall tränar vi bara på konstgräs. Nu för tiden är man så van att det nästan känns mer äkta att spela på konstgräs. Jag tror att min synpunkt har stöd även hos mina lagkamrater. Vi har nämligen röstat ned tränarens förslag om att ha en grästräning innan vi ska spela bortamatch på gräs, bara för att vi inte gillar det. Vi menar att det "suger" i benen, att vi blir sega till matchen.(Puls att bollen studsar så fruktansvärt konstigt) Det var tydligen ett godtagbart argument, eftersom vi bestämde att lägga ner förslaget. Jag tyckte ändå att det var skönt att känna gräsdoften och den mjuka mattan under fötterna, speciellt i sommarvärmen!


Har nyss fått uppdateringar om det allsvenskans toppmöte mellan Ldb och Umeå, som slutade 1-2, efter en välspelad match. Kul att Umeå får lite konkurrens i toppstriden, då Ldb börjar närma sig deras kapacitet. Ska bli kul att följa allsvenskan även fortsättningsvis!


Champions League- finalen är i full gång och jag tänkte sätta mig ner och njuta av skönliret. Trots att jag inte är något stort fan av nått av lagen, hoppas jag att Liverpol kan ta hem det. Det ser ut att bli riktigt spännande i alla fall.


Ha det så bra!


Kram Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback