Dan före dan!


Slog upp mina ögon vid åttatiden efter att bara ha snoosat fem gånger... Det kändes rätt mysigt att vakna här hemma i den lilla idyllen Grästorp, kyrkklockorna ringde, solen letade sig in mellan persiennerna och en fågel sjöng för full hals. Hade helst velat ligga kvar men det var bara att kliva ur sängen och göra de vanliga morgonbestyren inklusive att sätta på en maskin tvätt och slänga in i torktumlaren. Eftersom vi åker redan klockan sex imorgon bitti och att jag säkerligen inte är hemma före 21 ikväll så passade jag på att börja packa lite också. Det känns redan i kroppen att det börjar bli dags för match - den där härliga känslan av adrenalin och vinnarinstinkten börjar ge sig tillkänna. Det är ganska fantastiskt att jag fortfarande kan känna så efter att ha spelat fotboll i 28 år!!! Fast i år kanske det inte är så konstigt, vi är ju nykomlingar i Allsvenskan och inspirationen över att spela i världens bästa damfotbollsliga gör ju att man brinner för fotbollen det där lilla extra som verkligen behövs. Det känns riktigt kul att vi lyckats kämpa oss till sex poäng så här i inledningen och visat alla förståsigpåare att vi inte kommer ge oss så lätt... Frågan är bara hur långt våran lagmoral och kämparglöd räcker efter 22 omgångar. Det ska bli riktigt spännande att se....

Ha en riktigt bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback