En fredag utan fotboll!

När väckarklockan ringde i morse klockan 06.00 trodde jag inte att det var sant. Hur skulle jag få upp min kropp ur sängen och hur skulle jag överhuvudtaget orka öppna ögonen? Men till slut så insåg jag att om jag inte går upp nu så kommer kontoret att stå obemannat om två timmar. Efter en skön dusch och en promenad med Lufsen (min mammas underbara Golden Retriever) så kom jag äntligen iväg, som vanligt mina obligatoriska fem minuter sen...

Jag var själv på kontoret hela dagen så tempot var ganska högt och någon lunch var inte att tänka på.

Väl hemma igen så kom jag hem till en färdig tapetserad hall som var riktigt snygg! Fick verkligen berömma Tobba för hans arbete, det är så kul när saker bara sker i hemmet när man är borta. Jag måste erkänna att jag är lyckligt lottad som har en så duktig och förstående sambo som sköter mycket i hemmet, annars hade det aldrig funkat att spela fotboll på den här nivån i kombination med ett heltidsarbete.

Eftermiddagen blev så underbart lugn och skön som jag behövde. Vi åkte hem till svärmor (den allra bästa) och fick middagen serverad. Sedan tog vi en liten "powernap" i soffan på ynka två timmar och softade lite framför teven. Oj vad skönt det var att få varva ner lite! Men det blev snart fart under grillorna igen. Målis Malin ringde och tyckte att vi skulle kolla på semesterfilmen från Kroatien förra sommaren. Självklart satte vi oss i bilen och åkte hem för att kolla på denna fantastiska komedi... (Där kan man snacka om floskler alltså men dom kan jag inte berätta om på en sofistikerad sida som denna.) Och mitt i denna underbara film försöker jag skriva dagens blogg och då går det inte fort för skratten avlöser varandra hela tiden. Hur kan fyra personer säga så mycket dumt under en och samma förfest??? Varför filmar man inte fler fester och semestrar egentligen? Det är ju just sådana här filmer man ska ta fram och titta på för att glömma exempelvis en 8-0 förlust...

Nu återstår bara en kort kvällspromenad med Lufsen och att säga hejdå och godnatt till Malin & Matte. Likadant gör jag till er!
På återseende i morgon.


Tänk på följande:

Ett gott skratt förlänger livet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback