En missad seriepremiär!

Ja, då sitter man här med datorn framför sig igen och funderar över dagen. Det blev som vanligt en hektisk arbetsdag med många kundbesök. Men för ovanlighetens skull så hann jag åka hem och packa väskan inför kvällens träning. Jag hann till och med att städa, diska ock plocka in och ut ur diskmaskinen under den halvtimma jag hade mellan arbete och träning. Men var gör man inte för att samla pluspoäng tills på torsdag då min sambo kommer hem igen... Han borde ju märka det i alla fall, för jag har inte skämt bort honom med att vara en hemmafru direkt... På tal om hemmafru så undrar jag om jag någonsin kommer att bli den där perfekta kvinnan som bakar bullar, syr gardiner och gör min egen saft. Nä, nog för att det låter bra men jag undrar verkligen om jag ens blir sån när jag passerat 65.

Idag hamnade jag i den situation som jag tycker är allra jobbigast, den när man måste välja mellan sitt eget idrottande och min dotter Emmas.Hon hade sin första seriematch för året borta mot Mullsjö just denna kväll då vi hade träning och matchgenomgång. Det känns inte riktigt bra att inte kunna följa med och se när hon spelar, det svider starkt i mitt modershjärta även om Emma själv vill att jag ska spela allsvensk fotboll och med det vet att jag kommer att missa många av hennes matcher och andra aktiviteter. Det är tur att hon har både pappa, mormor och farmor med flera som gärna åker med och tittar. Men den trösten känns ganska klen för det är ju faktisk så att jag så himla gärna själv skulle åkt med och sett hennes seriepremiär... Hur gick matchen då? Jo kanonbra! Falköpings KIK´s F12-lag vann matchen med hela 9-2! Emma tyckte det var en bra match och hon hade haft en kul kväll tillsammans med sina lagkompisar. Grattis F12!!!

Kvällen träning var betydligt lugnare än det igår. Det var mycket fokus på fasta situationer, lite snabba fötter och avslut.
Konstigt nog så var alla helt plötsligt rädda för att säga något utan att tänka efter före... Kan inte förstå varför men kanske berodde det på att lagets assisterande tränare bloggar just nu?!? Men hoppas att tjejerna, och för den delen även Krister, glömmer av det under resan upp till Skellefteå så att jag kan bjuda på lite fler floskler.


Nu är det dags att avrunda dagens skrivande och hoppa ner i sängen. Ty det kommer att bli en lång dag i morgon då resan till Sunnanå redan startar 06.00 med att våran målis Malin kommer och hämtar mig och avslutas i Umeå någon gång runt midnatt. (Hoppas verkligen att hon ringer och ser till att jag inte snoosar för länge...) Det ska bli spännande och förhoppningsvis inte alltför kallt att möta Sunnanå, vilket jag aldrig gjort tidigare.Hoppas verkligen att det blir en bra match och att vi kan prestera lika bra som vi gjort i inledningen av serien.

Måste bara passa på att säga, till alla mina lagkompisar, det jag alltid säger inför varje match;

1.Se till att käka ordentligt med pasta och taggtråd.

2.Minst åtta timmars sömn. (hmm, det sket sig ordentlig för mig upptäckte jag nu, inte bra!)

3. Vi tar oss igenom matchen inch by inch.

4. Och slutligen, våra farligaste motståndare är oss själva.

Ha en riktigt god natt så återkommer jag så fort jag får tillgång till en dator igen efter Sverigeresan vi ska ut på.
Tänk på följande:

Ju större motgång vi stöter på - desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom.


Kommentarer
Postat av: J

Jävla otur är väl det minsta man kan säga. Hejåhå kämpa på!

2007-05-09 @ 21:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback