God Morgon!

Ja, då var det måndag morgon igen och hård arbets- och fotbollsvecka väntar. Match mot Sunnanå borta på onsdag och Hammarby borta på söndag. Hoppas att vi kan ta vårat första bortapoäng och att Hammarby låter oss spela med "flickbollar" för DÅ kanske det blir tre pinnar ; )...


Jag blev väckt av min sambo Tobba klockan 05.15 när han piggt sa; - Hejdå, ha en bra vecka så vi ses på torsdag! Lite yrvaket svarade jag bara okej... Och somnade genast om. Det är bara att konstatera att jag måste vara en av Sveriges mest morgontrötta människor! Så ringde tillslut min egen väckarklocka kl 07.00 och som vanligt snoosade jag ett par gånger innan jag fick tummen ur att lämna min sköna säng för att sega mig in i duschen. Varför ska det vara så himla trögt att gå upp på morgonen???


Idag ska jag ut och tjäna ihop pengar till brödfödan. Dagens säljtur kommer att gå till Skövde, Mariestad, Skara och några mindre orter runt om i Skaraborg vilken gör en runda på ca 20 mil. Hoppas att butikerna jag ska besöka har sålt mycket ost i helgen så kanske det blir en bra säljdag. Det är riktigt synd att Moderaterna tog bort det så kallade friåret, annars hade det verkligen varit aktuellt för mig att utnyttja det i år. För det är inte lätt att få ihop schemat när man jobbar 40 timmar i veckan, lägger 20-30 timmar på fotboll och sen ska man försöka sköta hemmet, min dotter Emma och förhållandet också... Ja, ja, det är inget att lipa över för det är ju som min mycket kloka mor brukar säga; -" Du har valt det själv"! Hmm, inget medhåll där inte... Och faktum är att jag för det mesta känner mig lyckligt lottad som har två arbeten som jag verkligen trivs med!


Nä, nu är det dags att packa träningsväskan och sätta sig i bilen. Jag återkommer ikväll runt 22-tiden när jag är hemma igen. Ha en riktigt bra dag allesammans!


Kommentarer
Postat av: Charles

Väntar på ditt första Allsvenska mål, kanske kommer det under veckan ser dock helst att du gör det på hemmaplan. För övrigt har det ju sett hyfsat ut så här långt, eller helt enkelt för jäkla bra. Stabilt tillsammans med Sofia, men det var väl inget annat att vänta fortsätt hålla ihop backlinjen så får de andra göra jobbet framåt. Näst äldst i serien, starkt jobbat nästa år är du förmodligen äldst.

2007-05-07 @ 22:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback