Italien eller bassängen..

Tidigt imorse åkte damlandslaget till Italien för en viktig EM-kvalmatch.

Det känns naturligtvis trist att inte kunna åka med, det är alltid en härlig

känsla att åka iväg med den truppen. Istället ska jag köra ett

konditionspass i bassängen idag, kanske inte fullt så inspirerande..


Att Bälinge och Djurgården spelade oavgjort igår säger väl en del om hur

jämn och tuff serien är i årets upplaga av damallsvenskan. Rent generellt så

har det ju varit en del minst sagt oväntade resultat hittills. Det har väl

inte undgått någon att Linköping (en stark guldkandidat) ligger sist i

tabellen, eller att Falköping (kraftigt nederlagstippade) redan har ett par

vinster med sig i bagaget. Jag tycker dock att det är jättekul när det inte

är så förutsägbara resultat och det tror och hoppas jag att publiken också

känner.


Visst är det kul med Champions League? Igår tittade jag såklart på

Liverpool-Chelsea och tycker det var gott att Liverpool stod som vinnare

efter en sjukt lång match (jag var egentligen alldeles för trött för det).

Däremot tycker jag alltid att det är lite hemskt att det ska avgöras på

straffar och jag tror nog att spelarna i Chelsea inte var helt nöjda med hur

grymt bra Reina var i det momentet... Om returen ikväll mellan Man U och

Milan kunde vara bara i närheten så bra som förra mötet dem emellan, tror

jag inte många fotbollsälskare blir besvikna..


Ha en härlig dag i solen!!

Kramar,
Therese


Kommentarer
Postat av: Jonna

Du råkar inte veta om matchen mot italien sänds på tv?
Kul blogg förresten!!

2007-05-02 @ 15:23:52
Postat av: Anette

Hur go va inte matchen Milan-Man U då! Stackars Man U, ingen verkade ha vaknat på rätt sida. Milan trivdes som fisken i vattnet i ösregnet på San Siro däremot. Så du hur dom sköt utifrån och hur bra det går när man skjuter? Säger inget mer....hilsen Börje

2007-05-04 @ 00:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback