OJ, vilken snyting!


Ja då var man hemma igen efter 260 mil på 38 timmar och 8-0 i baken...

Det var inga muntra tongångar på bussen tillbaka till Umeå, för lite sömn, kan jag lova. Utan snarare som vi varit på en begravning. Faktum är att det var precis så jag kände efter den största förlust jag någonsin upplevt på seniornivå. Sorgen kändes oerhört tung att åka hem med. Men mitt i all bedrövelse så måste jag säga att Sunnanå var det bästa lag jag mött, dom spelade ett enkelt spel som dom behärskade till 100%. Det var långa bollar över våran backlinje som deras forwards sprang på oavbrutet, det var kvalificerade inlägg, skott utifrån och inte nog med det de vann i stort sett alla dueller över hela planen. Ja, dom lyckades med allt denna match och var bättre än oss på alla positioner. Så nu vet vi verkligen vad det innebär att spela i damallsvenskan...
Det har varit många tankar och analyser under dagens hemresa och vi alla verkar vara överens om att Sunnanå lyckades med allt och precis lika lite presterade vi! Så nu är det verkligen bara att bryta ihop och komma igen för på söndag är det match igen. Hoppas bara att hela laget tar förlusten på rätt sätt och att samtliga är riktigt sugna på att revanschera sig redan mot Hammarby. Det är i alla fall jag!!!


När Malin släppte av mig hemma så tänkte jag för ett kort ögonblick att jag bara skulle ligga på soffan och slappa, men ack så fel jag fick. För hemma väntade en pigg sambo som höll på att tapetsera om hallen så det var bara att ta på snickarbyxorna och kavla upp ärmarna... Pust! Det var väl inte direkt vad jag var sugen på men nya tapeter var verkligen på tiden, för de gula strukturtapeterna som satt innan var inte från 2000-talet direkt kan jag lova...

Nu är det dags för lite kvällsmat och sedan väntar nog tv med semifinalen i melodifestivalen och en efterlängtad sömn. Tror inte jag sovit mer än 10 timmar de senaste två dygnen, kanske inte konstigt att man känner sig som ett "utsketet äpplamos" (ursäkta uttrycket). Det är efter en sådan här resa man önskar att man var proffs och inte hade behövt upp och jobba tidigt i morgon bitti...
God natt på er alla! Jag återkommer imorgon och är förhoppningsvis lite gladare och piggare!

Tänk på följande:

Det som inte dödar, det härdar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback