Rött kort!

Då var man äntligen hemma igen och sitter här framför datorn för att skriva min sista blogg.
Det har som vanligt varit en lång och krävande dag med mycket resande. Destinationen var Stockholm och match mot ett Hammarby som var i stort behov av sin första trepoängare. Matchen började riktigt bra för våran del med mål redan efter 2 minuter av Sandra (hennes första allsvenska mål, Grattis!). Tyvärr så var minut 61 den som avgjorde hela matchen till Hammarbys favör. Elin gjorde en reflexräddning med handen på mållinjen vilket bedömdes korrekt av domaren med rött kort och straff. Hammarby satte straffen säkert vid stolproten. Tyvärr orkade vi inte nå en kvittering med endast tio tjejer på planen utan Bayern gjorde istället slutresultatet 4-2 med ca tio minuter kvar att spela. Jag tycker ändå att vi kämpade tappert hela laget men det som svider mest är ändå att vi får klara oss utan vår duktiga ytterback Elin i nästa match... Men så är spelets regler.

Klockan har nu passerat 23 så det är dags att slänga sig i bingen. Imorgon ringer den där osaliga väckarklockan redan runt femsnåret, då ska jag sätta mig i bilen för att åka upp till Karlstad och sitta med i TV4/Karlstad och Skaraborgs sportpanel. Morgondagens ämnen att diskutera är bland annat Hockey VM och fotboll - kul ämnen.


Nu återstår bara för mig att tacka för denna vecka och önska nästa veckas bloggare lycka till.


Mitt sista tänk på blir följande:
Den verkligt lata människan kommer ingenvart. Den ständigt upptagna människan kommer inte mycket längre.



Kommentarer
Postat av: Anette

Hej!
Har haft lite skön ledighet och har just uppdaterat mig med bl.a att läsa igenom din blogg.
Du har skrivit mycket varierat och kul. Tack för det. Två förluster svider förstås men ni har ju startat bra, så det är väl bara att bryta ihop och komma igen.
Tack Nettan för din medverkan.
mvh Anette

2007-05-14 @ 09:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback