Tentaskrivande och träningsledighet.

Träningsledighet idag och en låååång dag med mycket plugg. Fem timmars tentaskrivande i internationell ekonomi  i en stekhet sal och man började ifrågasätta varför man någonsin kommit på den vansinniga idén att skaffa sig en utbildning.
Nåja.  Jag överlevde även denna prövning (dock bör det låtas förbli osagt huruvida den gjorde mig mycket klokare eller ej) och därefter bar det av till domkyrkan och en stunds välbehövlig avslappning i det gröna i goda vänners sällskap. Det får räcka som återhämtning innan plugget återupptas imorgon inför den kvarvarande tentan i finansiell ekonomi nästa vecka.
Plugg, plugg, plugg. Denna själsdödande verksamhet när man istället kunde ha gjort något konstruktivt med sitt liv. Som att käka glass på Glasskulturen (otillåtet, syndigt gott), spelat boll i stadsparken eller firat Milans Champions League-seger med ett dopp i valfri lundafontän. Men men. Jag är inte bitter...

Serien har startat på bästa möjliga vis.
Sex vinster av sex möjliga och Kristianstads DFF toppar söderettan.
Dessutom har vi uppvisat ett målskytte som aldrig förr med delad skytteligaledning för Klicken, Moberg och Frida som har gjort sex mål vardera. Bör dock erkännas att jag i hemlighet är lite förbittrad på min kära backlinjekollega Erra som har ryckt ifrån i den interna backskytteligan med sina två mål (hon erbjuder förövrigt lektioner på sitt expertområde "skott-från-död-vinkel" tisdagskvällar klockan 20.00 på Vilans IP. För visat intresse kontaka mig eller anmäl er i gästbok på kdff.nu).
Men, jag misströstar icke, ty även min dag skall komma!

Lite småsnuskig tillfredsställelse när man slog upp tidningen igår och kunde läsa att vår publiksiffra, för första gången sedan urminnes tider, överträffade Kristianstads herrlags.
Nästa hemmamatch möter vi Jitex.
Då hoppas vi att trenden håller i sig.


Kommentarer
Postat av: anette

En sån lektion vet jag fler som skulle behöva vara med på. Jag skall passa vidare så får vi se om några dyker upp.
mvh Anette

2007-05-29 @ 22:56:22
Postat av: Ökänd

Go KDFF

2007-05-29 @ 23:52:50
Postat av: Jitexare

Jag måste ju bara slänga in en kommentar att jag hoppas på att Jitex vinner :P

2007-05-31 @ 21:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback