Träning inför match...

Det är torsdag igen och sista träningen innan match. Dessa torsdagsträningar är oftast dem bästa på veckan, då är kvalitén och tempot som bäst. Detta beror förmodligen på att det är hård konkurrens om platserna och att många vill ta en plats inför helgen. Så komiskt att se att det alltid mäsks mest på torsdagsträningen bara:) Nu till helgen möter vi Eskilstuna som är ?nykomlingar? i våran serie, då de blev uppflyttade från den södra serien inför detta år. Ska bli kul att möta ett lag man inte vet någonting om. Jag ska i alla fall ladda järnet för 3 poäng!

Min fot blir bättre och bättre för varje träning, men jag känner fortfarande av skadan. Har provat olika tejptekniker och behandlingssätt inför varje träning denna vecka, i hopp om att hitta den perfekta metoden tills lördagens match. Tränarens tejpning på träningen igår är favoriten så här långt. Får se vems tejpteknik som sätts på prov inför dagens träning:) Tänk att det är en hel vetenskap det här med tejpning, alla har olika synpunkter och metoder.


Nä nu börjar det dra ihop sig mot träning. Eftersom jag gjort mig känd som väldigt slarvig och yr i laget, ska jag frsöka komma i tid till dagens träning och detta utan att glömma någonting! Det är inte ofta det händer, men jag ska göra ett försök till idag!


Ha det så bra allihopa! /Ida


Kommentarer
Postat av: Uffe

Hej, Ida!
Hoppas det fixar sig med tejpningar & sånt, tränar'n har tydligen kommit på hur många varv åt ena och andra hållet han ska linda.
Sedan tycker jag det är lite charmigt detta med att vara "yr och slarvig" - det tyder på en bohemisk och irrationell (oj, fina ord)läggning, inte helt fel om det gör det svårare för motståndarlaget att lista ut vad du kan hitta på. Go, Ida, go!

2007-05-25 @ 16:27:54
Postat av: Maja

Ett stooooooooooooooooort LYCKA TILL i matchen! Du är bra Ida! :)

2007-05-25 @ 19:32:24
Postat av: Anonym

Ha ha, yr och slarvig. Har du varit ute och gått med hunden på sistonde, Ida? ;)

2007-05-27 @ 23:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback