Bio eller OS-kval

Det var konstigt att jag inte fick en massa kommentarer på gårdagens blogg. Mitt val av kvällsaktivitet på min träningslediga dag var ju inte det smartaste med tanke på att det var OS-kval på tv. Bio och damfotboll är inte jämförbart. Det var rena turen att jag läste tv-tidningen och fick syn på matchen i tablån. Jag fattar bara inte hur det gick till när den informationen lämnade huvudet, för vi pratade om matchen senast igår morse på jobbet. Hm, det kan väl inte ha att göra med att jag börjar komma upp i en viss ålder.


Dessvärre missade jag de 27 första minuterna, för jag råkade somna på soffan. Jag går ju upp så tidigt på morgonen nu, så jag är lite trött när jag kommer hem. När jag sen nyvaken skulle försöka få igång digitalboxen med dvd fjärrkontrollen, gick det ytterligare minuter. Till slut fick jag igång grejerna och jag hade nog inte missat så mycket vad det verkade. Jag såg alla målen och hann bli upprörd på domaren, så tv kvällen blev lyckad ändå.


Jag ska erkänna att jag nog börjar komma upp i en viss ålder trots allt och har lite 30 års kris faktiskt. Jag är överlägset äldst i laget och på träningen i måndags var den näst äldsta hela tolv år yngre. Nu har lagkamraterna kommit på att det är roligt att påminna mig om min ålder också, eftersom jag inte tycker att det är alls skojigt. Följande hände förra veckan: Jag, lagledaren och en till med en medelålder på ganska exakt 31 år satt i bastun efter träningen. In kommer lilla Malin Högberg med årsmodell -92 och utbrister: Jasså är det här gammel tanterna sitter! Suck, dagens ungdom har ingen respekt.

Jag brukar dock få min hämnd i gymmet, där jag tar alla chanser jag får till att fråga om de har Kina pinnar i händerna eller om det är hantlar? Malin slapp undan hämnd den här gången endast för hon är uttagen till landslagsläger på Bosön och gör oss stolta. Alltid kul att se en som förvaltar sin talang. Jag har tyvärr sett för många som gjort precis tvärtom.


I morgon är det intervaller och styrka på schemat. Träningsvärken hinner precis gå över innan det är dags att skaffa sig ny. Det är sista träningen innan helgen och den är helt klart den värsta på hela veckan, men den absolut skönaste när den är över. 


Ha det bra//


Kommentarer
Postat av: Mamma Kroon

Ja,jag trodde väl det. När jag läste att du ev skulle på bio sa jag till fadern att du nog missat att det var match på tv. Tänkte nästan ringa och påminna dig men du börjar ju bli så gammal nu :-) så du fixar det nog själv.Du kommer ju t.o.m till jobbet i förtid!ha ha ha
Vi hörs
Kram från Vike

2007-11-29 @ 08:37:01
Postat av: Jessica

Hej Kroon! Alltid lika roligt att läsa när du bloggar, oavsett vad det är om. Ska försöka att vara frisk på söndag så att jag också kan fortsätta att bygga muskler. HA DET BRA!

2007-11-30 @ 10:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback