Forsta dagen i Barcelona

Nu ar vi antligen i Barcelona. Har precis upptackt att det inte finns alla bokstaver i alfabetet men det far ga anda. Vi ar ca 70 personer fran Orebro och vastmanland som ar har pa konferens och vi representerar alla utan 3 kommuner i bàda lánen. Vi startade resan tidigt i morse, ca 03.00 fran respektive distrikt.
Resan gick bra och vi kom till en riktig sommarvarme i ett soligt Barcelona.

Idag har jag provat nagot nytt. Att ha ett teoripass i tillslag utan mojlighet till praktik. Inte helt latt men det gick. Jag hade med mig ett antal videoklipp pa spelare som jag haft hos mig i ett tidigare skede. Detta gjorde att vi anda kunde titta pa det och aven diskurera runt. Anledningen till att jag hastigt fick hoppa in var pga. av att en forelasare blivit sjuk i sista stund.
Ibland onskar man att fa bli satt i en situation dar alla forutsattningar inte ar dom basta for att man ska kunna se om man klarar av det. Idag fick jag mojligheten att fa prova att gora nagot under press och sedan vara medveten om att forutsattningarna inte var de basta. Jag har gjort den sorten av forelasningar innan men da varit lugn och sansad eftersom jag alltid haft materialet med mig och varit noga med att det jag sager ocksa kan forstarkas i videosnuttarna pa spelarna. Idag hade jag inte dom forutsattningarna. Att da ga in och ha forelasningen och vara fullt medveten om detta gjorde ocksa att jag sjalv var skarpt och det som var mest kul/ intressant var att jag lag steget fore i tanken for att man var tvungen. Om det gick bra?? Det ar inte jag och bedomma..

Imorgon ar det forsatt konferens under dagen och kvallen avslutas med en match pa Camp Nou och vi kommer att forhoppningsvis se en Ronhaldinho in action i Barcelona. Det ar helt fantastisk att fa se honom live.

Istallet for en tankenot far ni lite tips om tillslag..
Manga spelare har behov av hjalp nar det galler deras tillslag. Stodjefoten ar en stor nyckel. Om stodjefoten( vanster fot) ar for langt fram blir bollen ofta kraftlos och om stodjefoten ar for nara bollen, sa kommer pendelbenet att traffa pa hogeryttersida av bollen och det kommer att vara en boll som kommer att dra mot vanster och inte rakt fram om tanken var det fran borjan. Lite tips som kan underlatta..

Vi hors igen och ma sa gott/ Eija 

Kommentarer
Postat av: Uffe

Heja Eija!
Jo, det låer som en (h)ejaramsa, men man kan inte låta bli...
Det är en fantastisk fördel för damfotbollen i Örebro med omnejd att ha tillgång till dig! Kunde du inte tänka dig att flytta ner till Östergötland så småningom?
Ha en bra tid i Barcelona!

2007-11-25 @ 10:57:10
Postat av: Anette

Att det finns en tanke bakom allt är inte självklart för alla, så det är skönt att det finns dom som kan förklara.
AB

2007-11-26 @ 11:48:05
Postat av: Sjöka

Gött o se att många uppsakttar dig och din skrivining min vän.
Skriv så att tangentbordet ryker, du kommer alltid vara min "britt-marie", min trogna målvaktskollega och min förebild.
Rock one!

2007-11-26 @ 19:03:32
Postat av: Sjöka

Ursäkta inlägget var till Maria Kroon

2007-11-26 @ 19:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback