Fotboll, fotboll & fotboll

Idag har det varit fotboll hela dagen och innehållet har verkligen svängt. Jag ska börja med att säga jättegrattis till herrlandslaget idag. Matchen avslutades alldeles nyss. Fantastiskt kul att Sverige gick vidare till EM i Österrike och Schweiz. Det känns som om Sverige har varit klara länge, fast bara nästan. Det var ju bara att hämta hem den där lilla ynka poängen som saknades.. och idag, sista matchen och det gäller en hel del. Härligt

Sedan har jag haft fullt upp med att planera innehållet i en konferens i Barcelona. Deltagarna är  härliga människor som tycker om spelet fotboll. Det kommer att vara massor av fotbollssnack under hela helgen. Det kommer att finnas personer i den här grupperingen som inte känner varandra sedan tidigare. Visst är det häftigt, att få byta erfarenheter med andra personer som brinner för fotbollen precis som du själv.
Det kan bli långa nätter när man ska prata spelsystem och löpvägar mm, men det är då man letar på  ljusstakar, tändstickor, stenar osv för att sätta upp dem som spelare på bordet. Bort med alla fina dukar och blommor för nu ska det snackas fotboll och inte nog med det. Startar två stycken så kommer det snart fler som vill vara med och både visa och ha både åsikter och instick i samtalet. Visst är det häftigt. Fotboll berör och en av mina uppgifter är att finna bra mötesplatser för likasinnade och i detta fall fotbollsfolket. Jag ser verkligen fram emot detta.

Det har varit mer fotboll idag. Ett antal spelarutbildare träffades idag med initiativ från Olle i Uppland. Bra Olle!! Vi lyssnade av varandra för att se hur de olika distrikten har jobbat med detta fram till idag. Alla distrikt som var på plats presenterade sitt arbete och hur tänket var inför 2008. Vi har olika förutsättningar i de olika distrikten men åter igen träffar jag människor som brinner för fotbollen. Vi skulle lätt ha kunnat vara där i flera dagar och utbytt erfarenheter och vänt ut och in på många saker för att hitta bra och nya lösningar för att svenska fotboll ska utvecklas ännu mer.

Jag avslutade kvällen med att boka möten för nya samtal om struktur och organisationsfrågor inom fotbollen för att sedan skynda mig hem för att se Sverige möta Lettland. Det gick ju bra! Grattis Sverige och alla fotbollsfantaster där ute.

Idag får ni ett tankekorn som avslutning

"Vad vi bäst behöver i livet
är någon som förmår oss
att göra vad vi kan"


Må så gott/ Eija


Kommentarer
Postat av: Maja

Roligt att se och höra att du har precis lika mycket att göra som vanligt.Får jag gissa att en och annan olivoljeflaska följer med bagaget hem nuförtiden?Vad säger tullen om olivolja?Efter dina resor kanske det blir ranson inom EU?
Tack för lunchen idag...hör av dig om du hinner äta någon mer gång innan jul.;-)
Vi hörs.Kram Maja.

2007-11-22 @ 15:09:36
Postat av: Sanna Karlberg

Hej Eija!
Jätte kul att läsa din blogg. Jag har inga som helst problem att se dig framför mig när du samlar ihop allt som finns för att symbolisera spelare, löpvägar mm =)... Det känns också skönt att veta att det är fler än jag (och kära sambon förstås) som kopplar ihop jul med stenhådra träbänkar i idrottshuset och Mellringe! Vi är nog lite knäppa hela bunten, men det får vi väl bjuda på, det är ju så himla kul! Ta hand om dig så ses vi någon gång mellan jul och nyår!

Sanna Karlberg

2007-11-24 @ 20:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback