Hög målsättning = Mycket träningsvärk

Jo då, visst håller sviten i sig, två dagar i rad nu har jag kommit i tid. De är fortfarande imponerade på jobbet. Tänkte jag skulle hålla i det här så pass länge att de blir förvånade när jag försover mig. Det kommer krävas några år men man måste sikta högt. Håll tummarna.


Däremot blev inte jag det minsta imponerad imorse när jag satte mig i postbilen för avfärd mot Åtorp. Rutan i bildörren ville bara åka upp en decimeter. Det var ju just typiskt. På novembers hittills kallaste dag ska fönster eländet strejka. Muttrade några ramsor om Tidningstjänst som lånar våra bilar om nätterna och som blir syndabockar för alla fel på bilarna. Men det var ju i alla fall bättre än den gången när jag inte hade någon ruta alls, tänkte jag och gick in och bytte från keps till mössa

Fyra timmar senare återvände jag genomfrusen och aningens irriterad. Jag spenderade hela eftermiddagen med att försöka tina upp kroppen. Blir jag inte förkyld nu, så klarar jag mig nog hela vintern.


Någon sa en gång att träningsvärk är kroppens sätt att förbereda sig för mer hårt arbete. Idag har jag undrat om det verkligen stämmer? Det enda mina armar har velat göra idag efter träningen igår var att hänga rakt ner intill kroppen. Vilken fruktansvärd träningsvärk jag har haft!!! Rena turen att målvaktstränaren är i Thailand och min målvaktskollega har en blindtarm som bråkar. Fick därför en lugn kväll som ensam målis på träningen. Det blev  mestadels tvålagsspel, vilket gynnade armarna. Bävar för morgondagen dock, då dag två brukar vara snäppet värre.


De tre senaste veckorna har nästan bara innehållit träning och träningsvärk, men vår målsättning är hög inför kommande säsong så det är nog bara att försöka vänja sig. Vi kör redan fyra pass i veckan för att vara så väl förberedda som möjligt till våren. Utan att skvallra för mycket om vår interna målsättning så kan jag säga att det helt klart är övre halvan i tabellen som siktet är inställt på.

Onsdagar är dock helt tränings lediga och därför heliga, så i morgon blir det nog Solstorm på bio och en stor popcorn.


Ha det bra//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback