Presentation av Eija Feodoroff

image30
Bor:
Fjugesta som ligger ca 3 mil utanför Örebro

Född: -66 i Inari i norra Finland

Familj: Sambo, Per Östergren( hockeyfantast) samt våra barn Amanda och Oscar

Bakgrund: Min moderklubb heter Rävåsens IK och ligger i Karlskoga. Flyttade till Örebro  och började spela i Karlslunds IF (som numer heter KIF Örebro) när jag var 19 år. Hann med två klubbar till Axbergs IF och  Vivalla/Lundby IF innan jag la skorna på hyllan och blev tränare.

KIF Örebro är föreningen jag har verkat i mest under mina år som tränare. Har varit med i Örebro läns fotbollförbund sedan -91 med många olika uppdrag som DFK, kursinstruktör, styrelsen osv.

På SvFF har jag haft möjligheten att jobba med Tipselit under några år, uppdrag med F-19 landslaget i olika sejourer och har nu fått en förfrågan från Lena Videkull att finnas med i organisationen med U 21/23, vilket jag tackade ja till.

Jobbar på SISU Idrottsutbildarna i Örebro med just fotboll.

Brinner för just nu: Tillslag - att få utveckla spelarnas förmåga att skjuta, slå långa bollar, hörnor osv. och känna att fot och knopp jobbar ihop, så att bollen kommer dit man tänkt sig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra presentation men inget om din bror.

2008-03-13 @ 16:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback