Presentation av Maria Kroon

image31

Jag föddes en dag i maj 1978 och växte upp på landet utanför Kristinehamn med Mamma, Pappa och syster.

Där nötte jag med fotbollen mot garageväggen från april till oktober, sen blev det bandy på dammen så fort isen la sig.


Först 1993 när jag gick i nian började jag spela fotboll i Bäckhammars SK. Började där först som utespelare men hamnade mellan stolparna av en slump under QBIK cup -94 (numer LBC Frakt Cup) och där har jag blivit kvar. Hösten 1997 ringde Gert Edbom från Rävåsens IK och ville att jag skulle komma till Karlskoga och lira. Funderade inte så värst länge innan jag skrev på och blev röd vit. Först pendlade jag några år, men tröttnade och tog mitt pick och pack och flyttade de fyra milen till Karlskoga.

Sökte diverse jobb och hamnade på posten i Degerfors. Där behöver man aldrig förklara offside regeln för folk. Fotboll är mer kultur än hobby där. Jag kör postbilen ca 10 mil om dagen runt den lilla bygden Åtorp. Vårt postkontor har ett guld ett silver och ett brons i Post-SM i Five a side och vi är mycket stolta. Vi har tänkt att ta en ny medalj i januari då Post-SM går av stapeln på Bosön.


I Rävåsen har jag spelat i tio år nu och fått vara med om både uppflyttningar och nedflyttningar. Kvalet 2002 är nog det jag kommer att minnas allra längst. Då kvalade vi oss upp till division ett men blev tyvärr bara kvar en säsong. Nu har vi varit nere i trean och vänt och ska till våren återigen spela division två.


De senaste två åren har jag aviserat att jag ska lägga skorna på hyllan men det går liksom inte. Jag kan helt enkelt inte sluta och i höstas lovade jag mitt i seriesegeryran att fortsätta även nästa år.

Det återstår att se om det var rätt beslut eller inte..


Kommentarer
Postat av: Ankan

Broon grymt kul att du ska skriva här! ta med några godingar från den gamla goda tiden:) hoppas det blir av med festen!! stor kram Ankan

2007-11-26 @ 18:50:19
Postat av: Sjöka

Gött o se att många uppsakttar dig och din skrivining min vän.
Skriv så att tangentbordet ryker, du kommer alltid vara min "britt-marie", min trogna målvaktskollega och min förebild.
Rock one!

2007-11-26 @ 19:06:09
Postat av: Kusinen i söder

Hej Kusinen!

Kul att du får fortsätta att blogga... KLättrar fort, vad blir nästa steg Aftonbladets sporttidning??!! =)

Kramar

2007-11-26 @ 19:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback