Dagar som försvinner

Så har det helt plötsligt blivit lördag kväll, men ibland är det tyvär så att livet och dagarna bara rullar på utan broms. Träningen i Onsdags var lite lagom avslagen, över halva laget låg nerbäddade i förhoppnigar om att kurera sig från höst förkylningen innan matchen på söndag. I torsdags morse var jag trött så när klockan ringde vände jag på mig och sov en halvtimme till. Sen var det dax att hoppa upp, duscha, fixa frukost, packa lunchen och pysa till jobbet. När jag arbetat färdigt var det bara att dra ner till fotbollsplanen för att kolla så att alla 5-a-side matcherna flöt på som dom skulle..............ett lag dök aldrig upp så då fick jag till min glädje hoppa in för att jamna ut antalet spelare och spela boll i 50 minuter. Alltid kul att spela med killar för det är ett annat tempo och mindre mjäkande, pang på osså har jag fått bollmärken på låren. Fredagen kom sedan alldeles för fort, jobb som vanligt sen hem och fixa till sig och sen ut igen för att fira av en arbets kollega som bestämt sig för att flytta hem till Irland igen.....det blev en sen natt och en superskön sovmorgon. Idag har vädret varit underbart, jag och min andra hälft har promenerat i solen längst Themsen bland alla höstlöven pratat strunt och bara njutit av livet. Egentligen borde man väl ha suttit på en pub och kollat på både fotboll och rugby men för en gångs skull var vadret alldeles för fint för att man skulle vilja låsa in sig och glo på en TV skärm. Missade nog inget, vår upptäckts promenad var en välbehövlig bodily and mental re-charge, vi hittade nya vackra oaser runt området där vi bor, ställen som jag inte trodde existerade i centrala London men det är ju underbart trevligt när man ibland har fel och motsatsen är bevisad. Nu är vi hemma och jag är trött, skönt trött nu ska jag bara slappa och göra ingenting resten av kvällen. Mentalt ska jag förbereda mig på morgondagens match mot Westway. Ett nykommet lag som vi inte har någon koll på, vi får gå ut hårt från start och bara öka, förhoppningsvis är det tillräckligt för en seger. Nu ropar vist soffan efter mig och fjärrkontrollen saknar min varma tumme topp, bäst o gå vill ju inte att den ska bli avigt inställd mot mig. Hör av mig efter matchen i morgon! Tjing A x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback