Huvva va´det gick fort idag!

Lite norrländska ord har jag lagt till med häruppe i norr.
Konstigt men när jag kommer ner det till Falköping (hemorten från barndomen) då kan jag tala "skaraborgska" men mina syskon tycker jag talar norrländska. Och här i Skellefteå hör de fortfarande att jag inte är barnafödd här. Det blir aldrig någon ordning...
Men jag har en del vänner som också är från Skaraborg häruppe och då plågar vi dom andra med vår härliga dialekt när andan sätter in. Uppskattat faktiskt!

Grattis till Umeå Södra som tog sig upp till Damallsvenskan i helgen! Det är stort att TRE lag från Västerbotten finns nu med i högsta serien. 
Hur skall de nu stanna kvar i denna serie? Föreningen har skolat en hel del spelare från egna led och gjort det väldigt bra. Vi i Sunnanå har alltid haft en bra relation till Umelaget och haft spelare genom åren, (Lo Persson, Sofia Jonsson, Anna Gruffman och Ragna Lestander) spelandes i vår förening. Nu finns ännu några duktiga "coming girls" som säkert vill visa allsvenska takter. 
MEN det är ett stort kliv de behöver ta hela föreningen. Organisatoriskt, sportsligt, ekonomiskt och med stort engagemang utvecklas till allsvenskt spel är en utmaning som naturligtvis är värd att anta men tålamod behövs.
Och oerhört mycket mer träning  i kvalitativt sällskap.

Däremot är jag inte nöjd med att vi förlorar ett lag i Div I från Skellefteå, Morön BK. De lyckades inte helgen med att ta poäng som kanske hade räddat dom kvar. Konstig serie i år. 22 poäng har de tagit - det är ganska mycket ändå för att sedan åka ur. Synd för vi behöver denna stege av lag i Skellefteå med åtminstone ett lag i varje hög serie. Det är väldigt bra för våra unga spelare att kunna ta ett kliv i sänder och spela på den nivå de individuellt utvecklas till allt eftersom. Ett helt gäng unga tjejer i sta´n har ju nu fått pröva på lite högre upp och skulle behöva få fortsätta där men som sagt "det blåser däruppe" och är inte så lätt utan så mycket rutin i laget.

Idag har jag planerat och gjort klart spelordningen för SPONSORCUPEN vi har varje år. Denna säsongen kommer företagen spela inomhus, 5-manna. Ett härligt arrangemang med många skratt och roliga episoder bruka förekomma. Lördag den 27 okt går den av stapeln och en del lag TRÄNAR redan inför detta. Det skall vara en tjej på planen hela tiden och jag har hört att det värvas friskt bland våra "gamla" spelare för att kunna få så bra lag som möjligt. Det är flera lag som sagt till mig att de skall vinna i år! Bra inställning och kul att det är prestige att vinna vår cup. 
Vi har sedan middag och kamratkväll på restaurang Johanna i parken på kvällen och det är också uppskattat. Oerhört viktigt att ha sådana här arrangemang som sponsorvård. Alltid bra att skapa goda relationer och komma närmare förening och spelare. Vi håller också en golftävling varje år i juni för företagen vilket också visar sig populärt.
Den här tiden på året har jag dragit igång 2008 års marknadsplan och försäljning på allvar. Ett riktigt hårt jobb som kräver förutom en bra produkt förståss, envishet, tålamod, vinnarskalle och försäljningsteknik. Det är lite likt en fotbollsmatch - när det går bra är det riktigt roligt - när det går dåligt är det SURT.
Jag tror i alla fall att det kommer att bli positivare ju högre upp i serien vi hamnar så nu tjejer får ni nöta på och slå de dära Malmötösera i helgen.
Imorgon skall jag träffa en PR-byrå. Skall bli intressant att höra vad de kan och vill i samspel med oss?

Sen kväll som vanligt och tiden går fort...behöver nog ta en natts sömn för att köra på igen. Imorgon är det träning (alltså för mig) vilket kanske blir motionscykel en timma som det känns nu. 
Ganska bra att sitta och se en film eller läsa en bok under tiden. har faktiskt lärt mig det vilket ger mig större nöje av denna ganska tråkiga träningsform.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback