Presentation av Andréa Berg

Jag började spela fotboll i Lindsdals IF som sexåring. Jag spelade för Lindsdals IF?s damer fram till dess att jag var 19 år och knäskador satte stopp. Ett par år senare blev längtan after fotbollen så stark att jag åter upptog fotbollen i Smedby BOIK. 1999 flyttade jag till London och när livet började flyta på här kom abstinensen åter och 2001 började jag spela for Camden Town, ett division tre lag. 2003 blev jag skadad igen och funderade på att lägga skorna på hyllan. Medan jag funderade utbildade jag mig till domare genom The London FA och dömde några matcher?....insåg att jag kunde springa igen och då bestämde jag mig för att ge fotbollen en åtminstone näst sista chans och 2004 startade jag och en annan Svensk tjej ett fotbolls lag här i London. Mest för att de Engelska damerna trodde att man blev Beckaham om man stod pa linjen och rökte. Vi ville satsa och skapa ett lag med träningsvilliga tjejer med en bättre attityd. Vårat lag fick namnet K.I.K.K Utd FC?och vad K.I.K.K står för klurade vi ut under en pubrunda men det tar vi en annan gång. Vi började spela i Div 4, 2004, och nu har vi tagit oss upp till Div. 2 for andra aret i rad. Vi missade promotion med två mål i målskillnad ;0( men det ar bara att ta nya tag i ar. Jag som heter Andréa Berg, (ny utexaminerad sjuksköterska som börjarar jobba på St Mary?s Hospital och akuten den 8e oktober, är fortfarande skadefri och aktiv lite var stans på planen men mest på mittfältet och dömmer 5-a-side turneringar tre kvällar i veckan och 11-a-side när det finns tid over,) tänkte blogga lite här under hösten, nu när vår fotbollssäsong précis har dragit igång, för att ge er in liten inblick i hur det är att spela boll i en nation som England. Skillnaden är stor i jamförelse med Sverige så det får nog bli en blogg för sig.

image28

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback