Söndag kväll och renskrubbad!

Så är man då hemma efter vår liga match som tyvär slutade 1-1. Matchen var vår, vi hade trycket och 85% spelades på motståndarnas planhalva, men vi lyckades inte få till några ordentliga eller svårfångade skott. Det var ett schyst lag vi mötte, de var grymma på att glid tackla och försvara men de hade inget anfall. Jag skulle ju kunna skylla på domaren i det här läget för vi borde ha vunnit, men jag kan inte.............inte för att domaren var bra utan tvärt om, han var urusel. Och det var inte bara mot vårat lag, de andra laget led också. Visst är domare människor dom också de kan ha fel precis som jag och mina felpassningar men den här domaren hade egna regler. Han blåste aldrig för felaktiga inkast, inte ens när en spelare hoppade upp jämnfota i kastet. Hans beslut ifrågasattes och då säger han......hoppas du sitter ner, annars hitta en stol eller pall inanna du läser vidare. Dam spelare kan in kasta ordentliga inkast och jag kan inte hålla på och blåsa för det hela tiden. Jag har aldrig hört på maken, han sa en hel del annat med så jag har precis skrivit färdigt ett brev till domar förbundet och vår liga med en begäran att han ska avtas rätten att döma damfotboll och även uteslutas från förbundet. Tur var att båda lagen var av samma mening, motståndar lagets ledare kom över och pratade med oss för att se om vi förstod hans beslut men vi var lika förvirrade som dom. Vid två tillfällen blåste han av spelet för att spelare låg skadade på planen, regelboken säger att matchen skall återstartas med en dropp boll, men vad gör domaren jo han skickar ner bollen till målvakten som startar spelet med en inspark. Jaja, här i London har jag fått möjligheten att spela boll med de absolut bästa domarna London har att erbjuda på amatör nivå men jag har också spelat boll med de värsta domare i hela universum, jag tvekar på mig själv som domare emellanåt men efter en sån har match har jag boostat mitt självförtroende helt klart, in all the bad you can always experience something good and positive. Mitt i allt i hopa så fick jag ett gult kort, hurra hurra, har ingen aning om varför och när jag frågade varför så fick jag till svar -ring förbundet de kan ge dig svar.  Om 7 dagar är det en ny Söndag, ny match och en bättre domare, för nu tror jag inte att det kan bli sämre. Jo vädret kan bli sämre, otroligt att vi i mitten av oktober spelade under en klarblå himmel och med en temperatur av 24 grader, känns lite märklig att cykla hem i shorts o linne bland vrvlande höstgulröda löv. Nu ska jag ta kväller men skulle någon av er packa väskan o dra till London för ett år eller två och vija spela boll hör av er och glöm inte vår adress www.kikkunited.co.uk . Måste ju hålla mitt löfte och eftersom att det här är sista dagen för vår London blogg är det väl lika bra att avslöja vad K.I.K.K står för. Kick In Kulan i Kryset, en svengelsk kompromiss som funkar. Goodbye Ax  

Kommentarer
Postat av: anette

Hej!
Känner igen domargrejen ifrån de som dömer damfotboll i lägre divisioner här i Sverige. De är såå tråkigt när dom kommer en gubbe, oftas dom som är kass nämligen, och inte tar det på allvar. Hittar på egna förklaringar till domslut, som om tjejerna inte vet vad dom sysslar med. Sånt är urtråkigt och förhoppningsvis rensas dom bort om man som ni skickar in kritik till förbundet. För om dom inte får reda på det kan dom ju inte agera.
Lycka till framöver och kom gärna igen på bloggen. Kanske är någon annan sugen?
Anette

2007-10-15 @ 13:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback