Yoga ett balsam för själ och hjärta...

Vet inte om det passar för alla att aktivera sig med yoga men själv känner jag i höstmörkret att det hjälper att slappna av och skapa energi. Idag var det en lugnare form men ändå är det mycket balans och rörlighet som krävs. Skrattar åt mig själv inombords ibland hur övningar som jag tidigare gjorde automatiskt ex stå på ett ben är lite svårare än jag trodde idag. Men för varje gång så blir det liiite bättre...
De som utövar denna form tillsammans med mig är goda vänner men också några 15-åriga tjejer (döttrar till mina fotbollsvänner) vilket gör mig glad att se att de har tänkt till och gör något som jag tror de behöver. Tjejer idag har så mycket dolda höga krav på sig. Allt ifrån att vara bäst i skolan, i sin idrott, se vacker ut och hela tiden prestera bra i det hon gör! Att trivas och må bra är ju grunden tiil din utveckling och prestation så yoga kan hjälpa till att lära sig andas och slappna av. Pröva det!
Varför inte ha det med i sin idrottsträning kanske?

Köpte en ny taklampa i början av veckan. Den är jättefin tycker jag men hur skall jag få upp den på rätt sätt? Tidigare har jag lyckats fixa det där på ett eller annat sätt men nu har jag gått bet. Jag behöver förlänga sladden (med hjälp av en "sockerbit"?) för att den skall hänga rätt över bordet. Vilket jag lyckades med! Men sen skall "foten" sitta snyggt mot taket så alla sladd skall vara sträckt och dold. Lampan är konstruerad på något nytt sätt som jag inte lyckas klura ut, hur detta skall gå till. Behöver nog gå upp till min granne, elektrikern och ta hjälp!? 

Att hjälpa till  är ju något som vi behöver göra för att också känna oss behövda. Det skapar en relation till varandra.
Det visar sig alltid på fotbollsplanen hur vi hanterar denna förmåga. I passningsspel är det ju tydligt när vi hela tiden ger understöd, är spelbara och visar, pratar och rör oss. Det är en skön känsla när laget får ihop det där med kommunikation och hjälper varandra. I år har vårt lag Sunnanå tagit ett steg till i denna utveckling. De försöker verkligen hjälpa varandra och förstärka känslan av att alla behövs.
LDB FC Malmö är ett mycket bra lag som är duktiga i passningsspelet, tycker jag. Men förstår inte varför de inte lyckas spela till sig allsvensk seger något år? Har trott på dom i flera år nu eftersom de har uppvisat ett homogent lag med kvalitativa spelare. 
Nu hoppas jag ju på att resan ner till Malmö på lördag med match söndag skall bli en seger för de våra men det blir en tuff match - attitude is everything! Bra lag att möta är också en utmaning som alltid bör ge extra tändningsvätska.

Vad ser jag på TV just nu? Sporten såklart i TV4. Hör om bandyns Pelle Fosshaug som uttalat sig om läggmatcher i det förgångna. Kan inte förstå hur detta kan gå till? Skulle en idrottsman/kvinna gå ut och inte göra allt för att vinna? 
Pengar är ju svaret på frågan men vi/jag har ju inte levat i en idrottsvärld där det ens fanns/finns pengar i alla lägen för  att gå runt. Det känns som ett hån till alla lojala, ideellt arbetande, samarbetspartners och sponsorer som stöttar med hårt arbete och hjälp till framgång och sedan används pengarna till att ibetala för att vinna! Huvva vad detta ger mig hurven! "Mycket skall man höra innan örona trillar av en" som min moster Majken alltid sa, när hon inte trodde saker var sant! 
Inte för att jag inte vet att det förekommer all slags fusk, doping och liknande som ovan i idrotten precis som i annat ute i samhället. Men ni vet vad jag menar...det finns egentligen inga genvägar till slut.

Vad gör jag imorgon? 
En hel del hoppas jag. Skall bl a få hämta ett helt matchställ som vi får av Intersport (en av våra sponsorer) att skicka med Perpetua till Nigeria. Vi har samlat lite fotbollsgrejer till hennes tänkta fotbollskola därnere. 
Skall också säkert sitta i telefon en hel del vilket mitt jobb tenderar att innehålla en hel del. Ibland ringer det i tre telefoner samtidigt, växeltelfonen som jag ibland har, min egen fasta telefon och så mobilen. Framför allt skall jag försöka prioritera att vara kreativ och planera in del möten och reda ut lite administration - få bort lite mail och papper från mitt bord helt enkelt!

Nej, nu är det försent att få hjälp och skapa en relation med elektrikern - Hoppsan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback