Djurgården i VM-final

Djurgården damfotboll kommer att vara med i VM-finalen på söndag slog det mig. Antingen blir det Bente Nordby som Norges målvakt eller mittbacken Ari Hingst i Tyskland som spelar final.

Tyskorna är alltid så otroligt fokusserade. Jag läste en intervju med Birgit Prinz i dag där hon fick den kloka frågan vad hon tänker på när man säger Norge till henne. Och hon svarar förstås: Onsdagen, den 26 september, kl. 20 kinesisk tid, Tianjin Olympic Center Stadium.

Förberedelsen har varit väldigt noggrant med flera träningsläger under våren och sommaren. Bara USA, Nordkorea och Kina har lagt ner mer tid.

Det kan inte vara lätt att intervjua Birgit Prinz, tycker jag. Hur kan man slå norskorna? Om vi visste detta skulle vi ha ett mycket bättre facit mot dem, svarar spelaren som har gjort flest mål i fotboll VM:s historia.

Norrmannen Kai-Erik Herlovsen, själv en gång landslagsspelare, har bestämt sig. Hans dotter Isabell är familjens största fotbollsspelare genom tiderna. "Hon har upplevt större saker som 19-åring än jag under hela min karriär," säger en stolt pappa.

Jag ska stänga av datorn här nu och har några ärenden att uträtta. Vad det blev för musik på mobilen? "Under The Iron Sea" med brittiska Keane och ganska mycket Dave Matthews Band eller DMB som man säger i USA. Nästan okänt i Europa, men hur stort som helst i Abby Wambachs hemland.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback