Floskeltopp på Damfotboll.com?


Vore det inte himla roligt om Anette och co startade en floskeltopp här på Damfotboll.com?

Vi har en på Vallens hemsida och det är riktigt kul att gå in där och kolla vad för grodor som hoppat ur oss och som någon så påpassligt lyckats snappa upp.   

Förra säsongen utsåg tjejerna själva årets floskel. Den som vann löd så här:

"Blir det vita brödet nyttigare om man rostar det? Det blir ju mörkt bröd då!"

Vill inte lämna ut den som funderade över detta, men som tips för er med skarpa hjärnor så gick hon till Kopparberg/Göteborgs FC inför årets säsong.


På årets floskeltopp finns några riktigt roliga:


-         "Vad är det för nummer till 118 118?" (Inga kommentarer...)


-         "Spelar det någon roll vilken fot jag sätter skyddet på?" (En av våra mittbackar har tänjt ut ledbandet i foten och fått ett fotledsskydd av vår sjukgymnast)


-         "Nu går vi f-n inte av planen förrän vi har förlorat tjejer! (Samma mittback peppar?! laget)


-         "Jag tror att jag måste rensa min dator på cashewnötter... Eller just det cookisar eller var det nu heter." (Målvaktstränaren visar prov på datakunskaper)


-         "Jag förstår om man inte kan komma om man har 29 graders feber!" (Förstående ledare har vi i Vallen)


-         "I Afrika vet de inte vilken dag det är. De är bara nöjda att de får vatten." (Unga snillen spekulerar)

-         "Så träningen är från 7 till 18,30?" (Förvirring ang. nya träningstider)



Får väl bjuda på några jag själv kläckt också:


-         "Förra året spelade vi 4-2-2"

-         "...så trycker vi på allihopa bakifrån!"

-         " Alla är hela och friska så det är hård konferens inför Hovås/Billdal matchen"

-         "Emina är Vallens svar på Zaatan"


Ni som sitter på andra roliga "flosklar" (heter det så?) Skriv dom på kommentera nedan!


På lördag är det dags för Em-kval igen och det är Danmark som står för motståndet.

Det är alltid lika roligt med landskamper oavsett om de spelas på Råsunda eller på Ullevi.

Skillnaden för mig brukar vara att är matchen i Solna sitter jag uppkrupen i soffan med sambon och tittar på matchen. På Ullevi står jag i spelargången, med värkande fötter efter minst 10 timmar i högklackat och händer fulla av com radio, mobiltelefon och en hög papper.

Något jag har blivit riktigt bra på sen jag började är att inte visa glädje när Sverige gör mål. Jag har utvecklat en teknik som gör att man jublar och hoppar inombords. Inte illa för mig som är väldigt tydlig och spontan i övrigt. Hemma i soffan studsar jag upp och ner oavsett om det gäller offside avblåsningar, sidledspassningar på mittfältet och missade målchanser. På bänken i Vallen blir jag lätt ganska hetsig. Tänkte gå in lite djupare på just det ämnet imorgon.

I vilket fall som helst så tippar jag på svensk seger. Firma Zlatan/Elmander är sugna på att leverera... Matchen ser jag på storbild hemma hos en av Vallens ass. tränare. Skall bli mycket trevligt! Heja Sverige!



God natt!!

Ps, kan inte låta bli att lägga in en bild på min bror som är tagen vid tillfället jag berättade om igår. Linus förlåt!

image23


Kommentarer
Postat av: Målvaktstränaren

Gör väl som ombett och präntar ner floskeln Breding glömde! Förstår att tankarna om mig inte var så stora efter "cashewnötterna" men ändå...
- Hur tror du det går idag (M-tr. till trött Linda under seg biltur)
-Antingen vinner vi, eller så förlorar vi, eller så blir det oavgjort men då krävs det att båda lagen gör lika många mål.
(Tack för klargörandet!:)

2007-09-06 @ 22:34:14
Postat av: Anna

En kommentar från en icke namngiven spelare gällande en provspelande spelare inför nästa års stomme:
-Vad tuff hon är. De tar henne ju både bakifrån och framifrån. (så kommer hon på sig själv och skall rädda situationen)
-Men de tar ju henne hårt också!

2007-09-08 @ 09:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback