Guldet det ska hem till Göteborg!!!

God kväll!


Är jätte trött idag och kommer nog inte orka skriva något långt inlägg idag.

Men ni får stå ut!


Är ju som ni kunde läsa i presentationen ett inbitet blåvit fan. Den första sången jag kunde sjunga var Heja Blåvitt, min första halsduk var 1 meter lång och blåvit (det tog dock ett par år innan jag fattade varför man skulle ha den mitt i sommaren). Att efter alla dessa år utan SM guld är årets allsvenska och i synnerhet hösten nu alldeles fantastiskt. Äntligen är "vi" med i toppen. Tyvärr hinner jag inte se matcherna så ofta eftersom det nästan alltid krockar med våra egna träningar och matcher. Ibland sviker jag en solig söndag också för att rasta båten. Men att gå på Blåvitt är trots detta tvivelaktiga beteende något av det bästa jag vet.

Mina kompisar brukar skratta åt mig när jag säger:

"Det är ingen idé att gå om vi missar Heja Blåvitt (inmarschen och line up)"

Det är ju då matchen börjar den stämningen, alla flaggor och halsdukar i luften. HELT OSLAGBART!


Ett av mina bästa minnen är ifrån sista omgång i allsvenskan och min lillebror Linus då 8 år "knör" bland över 17.000 till på Gamla. Det står 2-0 till Blåvitt och det är 1 min kvar av matchen. I detta läge leder Blåvitt allsvenskan på 4 poäng eftersom Helsingborg ligger under i sin match. Hela arenan kokar! Hela sittplatsläktaren står upp när Linus drar mig i armen och tittar på mig med sina stora blå ögon och säger: "Blir det SM-guld nu?"



Med det härliga minnet hoppar jag nu i säng och önskar er alla en god natt!


Hörs imorgon!


Kommentarer
Postat av: Nicole

Det var då en söt lillebror du har;) haha

2007-09-06 @ 10:32:13
Postat av: Figo

Du vet väl att "köttbullen" från Göteborg ser till guldet går till Borås!! Trevligt att läsa din blogg!

2007-09-06 @ 15:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback