Hjälp

 

Så var det dags, enda sen Anette skickade ett e-mail till mig och frågade om jag ville blogga har jag bara haft en tanke i huvudet. ?HJÄLP?

Visserligen hade Damfotboll.com inte börjat med blogg då och inte kunde jag väl ana vilka stjärnor som skulle blogga innan mig? Men nu är det då dags.

Skall försöka att bjuda er på lite underhållning ur min synvinkel de närmaste dagarna.

Mitt liv som div2-tränare, egen företagare och sambo med en landslagstränande narkotikaspanare (kanske några av er själva kan räkna ut vem det är ;-)

 

Tänkte börja med Vallens IF klubben jag har varit huvudtränare för i snart 2 år.

Dam truppen består av ca 25 spelare där den äldsta är född 67 och den yngsta 92.

Vi tränar 4 pass i veckan, samt två matcher A (div2) och B (div3). Många av tjejerna går också på fotbollsgymnasium och får där 2-3 pass extra. Vi har till och från under säsongen lett serien och dess i mellan legat på andra plats. Så i lördags var det då dags för seriefinal mot Byttorps IF. För att få optimal laddning och hitta den ?goa? känslan åkte vi till Borås redan på fredag kväll där vi åt god uppladdnings mat, badade bubbelpool och umgicks lite lagom på kvällen för att sedan krypa ner i Scandics sköna sängar. Tack till en generös sponsor som gjorde detta möjligt!!

 

Matchen skulle spelas redan klockan 12.00 så vid 10.30 var vi på plats på Ramnavallen.

Laddningen i gruppen var total och det kändes som om man kunde ta på stämningen i omklädningsrummet innan vi gick ut för att värma upp.

 

Matchen startar i ett ganska lågt tempo där lagen känner av varandra, och inget av lagen vill riktigt ta taktpinnen. Men det känns som att Byttorp är laget som först får ordning på nerver och försöker organisera sitt spel. Tempot höjs i båda lagen och den första halvleken bjuder på snabbt anfallsspel från Byttorps sida och ett gigantiskt målvaktsspel från Vallens.

0-0 i paus och det skall vi med ?Vallen hjärtan? vara klart nöjda med. Det är vår otroligt duktiga målvakt Sandra Asplund som räddat oss kvar i matchen. Vi pratar ihop oss i paus och bestämmer oss för att vi signal från bänken gå ner på 3-backs linje för att få bättre tryck framåt. I matchens 70-min flyttar vi upp våra positioner och spelar nu 3-4-3 och resultat låter inte vänta på sig i den 80minuten gör Nicole Baldemark (f.91/hennes andra div2 match någonsin) 0-1. Vi går direkt tillbaka på 4-backs linje men tyvärr lyckas Byttorps suveräna forward Jessica Jansson få på ett kanonskott som Asplund återigen gör en bra räddning på men tyvärr går den i stolpen och mycket påpassligt trycker Lisa Öberg in 1-1 med 6 min kvar att spela. Vi försöker återigen trycka fram våra positioner med tyvärr får vi inte riktigt tag på bollen.

 

Tabelltoppen efter 14 spelade omgångar:

Byttorp1494139-221731
 
  Lerum1484246-301628
  Vallen1484230-141628
 

4 omgångar kvar och allt kan hända (hoppas jag)

 

Nu dags för jobb och sedan bär det av till träning och ledarmöte. Imorgon tänkte jag börja köra lite VM uppladdning. Inte långt kvar nu!!! Äntligen?

Avslutar dagens inlägg som föregående bloggare slutade

?Att vara tränare är det bästa som finns?


Kommentarer
Postat av: Anette

Hej!
Som ledare får man
många sköna stunder som förgyller både för stunden och senare när man tänker tillbaka.
mvh Anette

2007-09-03 @ 17:42:23
Postat av: Nicole

Kommer aldrig glömma denna matchen. Va hela underbart!!! Tack för en bäst sommar!!<3

2007-09-10 @ 20:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback