Regn ett gott omen inför VM-premiären?

Snacket inför  den första VM-matchen är förstås inriktat påmotståndarna. Hur  kan man som Nigeria vara så inaktiva och flamsiga på träningen när man har en så stor uppgift framför sig?
Man undrar också hur de känns att , som spelarna i Nordkorea,  utföra samma rörelser och samma moment med boll samtidigt. Där går man inte utanför ramarna utan vidare.
Väldrillat och välregisserat kan man faktiskt säga om båda lagens uppförande tycker jag. För man ska inte låta lura sig. Nigeria blir ingen lätt nöt att knäcka och dessutom är det en öppningsmatch som Sverige spelar mot Nigeria och de som kan sin historia vet att det är inte någon särskilt uppiggande läsning. Förlust i samtliga inledande VM-matcher sedan VM-startade.

Kinesisk TV innebär massor av kanaler men ingenting att titta på för en västerlänning. Nja, nu ljög jag lite. CNN finns ju alltid. Lite tid har man för sig själv på kvällen och för skojs skull kollade jag i en affär som sålde musik och film. Det fanns en del filmer jag kunde tänka mig att se, frågan var om allt var dubbat, så som det är på TV. Efter ett kort snack med en kille i affären som lovade att man skulle kunna se filmen och lyssna till originalspråket, så gjorde jag affär. För 22 pengar inhandlades music&lyrics, en småputtrig romantisk komedi med Hugh Grant och Drew Barrymore. Efter en halvtimmes testande hittade jag fram till rätt inställning och mycket riktigt, jag kunde höra Hugh Grant sjunga falskt på engelska.
Ingen ide att gå in närmare på den filmen mer än att kvalitén var bra och jag har ingen aning om det var en originalfilm eller en kopia. Hur vet man det om man handlar i en affär och får kvitto och filmen är inplastad och allt? Det enda som får mig att tvivla är priset. Billigt är väl bara förnamnet. Gissar att jag kommer att köpa fler.

Apropå att det närmar sig matchdags så har ju den första "lilla" konspirationsteorin kommit ut. Var Nilla Fischer med på utflykten till Pandorna eller inte? På måndagen meddelades att Nilla hade feber och inte skulle delta på träningen. På kvällen hölls presskonferens och läkaren berättade om att Nilla hade varit dålig tidigare, trots att vi hela tiden fått besked om att det inte var några problem i truppen. Hon hade fått lite feber på fredagen, vilat lördag, tränat söndag, feber måndag. På lördagen var tjejerna och besökte klappade Pandor i en djurpark. Nilla själv har berättat att dom var gulliga och gosiga men å andra sidan meddelas att hon låg hemma och vilade i feber? Hur var det egentligen? Ska försöka ta reda på detta. Känns mycket viktigt.:)

Argentinas genomklappning mot Tyskland var inte väntad. Inte för att jag trodde att dom skulle ha något att hämta mot giganterna ifrån Europa men 11-0 det var väl att ta i. De som förordat fler lag i slutspelet lär få vänta! När detta skrivs är kl halvfem hemma och halv elva på förmiddagen här. Vi har ännu inte fått reda på om Nilla ska spela eller ej. Det är jättegrått och regnigt i Chengdu. Riktigt normalt sommarväder med svenska förhållanden mätt alltså. Det hoppas jag bådar gott inför Sveriges match ikväll. Tur att vi sitter med tak över huvudet för vi ska tillbringa många timmar på arenan. Från kl 16.30 till 23.30 minst. Det börjar med matchen USA-Nordkorea. En match där alla hoppas och tror att Nordkorea är så bra som det spekuleras om. Men det vete katten om dom rubbar USA för det. Men skit i det. Om bara Sverige vinner två av sina matcher så kan det räcka till en kvartfinal. Låt oss hoppas att den första vinsten kommer ikväll!

Kommentarer
Postat av: Turbidblue

Om man hade kunat skylla på regnet... =/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback