Snart dags för VM!

Hej på er!


Dags igen för ett litet inlägg och jag hade ju redan igår bestämt mig för att jag skulle skriva om VM. Observera att jag skriver VM och inte DAM VM. ;-)

Inför friidrotts VM var det skyhöga förväntningar på våra svenska medaljhopp och besvikelsen total när "bara" en tog/guld. Inför Fotbolls VM har det varit relativt dämpat förhands snack men det kan ju hända att det kommer igång nu den närmaste veckan.

Här kommer mitt förhandssnack:


Svenska truppen är intressant och känns riktigt fräsch och genomtänkt. 

Dennerby/Persson har verkligen lyckats med något som skulle göra Lagerbäck/Andersson avundsjuka nämligen att överraska svenska folket lite och vågat plocka med några "wild cards". KUL!

Precis som alla "förstå-sig-påare" har jag väl också åsikter och önskemål om spelare som inte kom med. Även kring mitt lilla div2lag har folk mycket åsikter och de är som det ska vara.

Förbundskaptenerna har helheten och är de som så klart har bäst koll.


Startelva mot Nigeria (Om jag fick välja)


Sofia Lundgren


Anna Paulson Hanna Marklund Karolina Westberg Frida Östberg


Caroline Seger Viktoria Svensson Nilla Fischer


Lotta Schelin Hanna Ljungberg Therese Sjögran


När man läser kvällstidningarna och ser bilderna på svettiga vatten drickande svenskar kan jag bara tänka på en sak... VM 94. Tror det är ett gott tecken. Samtidigt som jag tror att årets VM kommer bli det jämnaste någonsin. Tyskland, Norge, USA, och Brasilien har riktigt bra lag. Även Kina kan överraska.

Hjärtat tippar svenskt guld! Hjärnan säger medalj är kanon. Låt oss inte bygga upp för höga förväntningar för vi svenskar fungerar alltid bäst när vi får slå ur underläge. Men chansen har vi och den skall vi ta! Om herrarna brukar vi alltid säga "går vi vidare från gruppen kan allt hända" och det som brukar hända är att vi åker ut i första matchen efter gruppspelet. Det kommer inte att hända med damerna, laget tillhör världens bästa och det gäller bara att få ihop laget och lagdelarna. Få 11 stycken att spela över sin förmåga varje match, ingen enkel uppgift men Dennerby/Persson kommer lösa detta. Helt övertygad!


Till alla er som hörde av er och undrade varför jag gått lös fullständigt på frågetecken igår kan jag lugnande säga... Jag har inte blivit galen. Det var alla citationstecken som blivit frågetecken helt av sig själva.


Till sist vill jag säga att vi spånade lite, jag och vår målvaktstränare Malena, i bilen förra veckan och följande kom vi fram till:


Dam-friidrott (för så heter det väl) är skit dåligt! Carolina Klüft är så dåligt tränad att hon bara orkar köra 7 grenar när killarna kör 10. Höjd och längdhopp borde döpas om till korthoppning. För att knappt komma över 2 meter på höjden är ju löjligt. Tresteg borde göras om till i alla fall femsteg om tjejerna skall komma någonstans. Gör sandgroparna kortare, låt tjejerna använda mindre kläder eller varför inte kroppsmålning. Låt löparbanorna gå upp på läktaren så att den manliga delen av publiken kan ta på tjejerna medan de joggar förbi på sina 100-meters lopp. Ni är med på vart jag vill komma va?!! Sluta nu för f-n att jämföra herr och damfotboll. Fotboll som fotboll!!!  Samma sport men med helt olika förutsättningar!


Klart slut!  


Kommentarer
Postat av: Malena

Chockad över att våra djupa damdiskussioner blir outade så här ;)

2007-09-04 @ 20:33:22
Postat av: Anette

Kör hårt, med denna typ av härliga inlägg.
Bästa hets vinner:)
Anette

2007-09-04 @ 23:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback