Söndagkväll

Egentligen borde jag ligga och sova, men jag laddar mobilen med lite ny musik. Har tröttnat på att lyssna vecka in och ut på samma låtar.

Det blir dock varken "Rhythm Drives Me Crazy" eller "Danmarks seje töser". Det är dock ingen neutralitet inför OS-kvalet utan snarare min musiksmak som sätter stopp för båda låtar. 

I morse var Victoria Svensson och fd gästbloggaren Lotta Schelin i TV4:s morgonstudio. De var på ganska bra humör igen, men jag kan tänka mig att det känns fortfarande tungt och är säkert inte lätt att ladda inför Damallsvenskans fyra sista omgångarna. Vickan säger gång på gång att hon ska fundera om hon fortsätter i landslaget nästa år. Jag tycker att hon behövs och hoppas att hon fortsätter och avslutar karriären i landslagströjan först efter några matcher i Peking nästa år.

Nerikes Allehanda i Örebro hade en intervju med Pia Sundhage som var riktigt sjuk inför matchen mot Brasilien. Efter Kinas sorti ur VM har man ju frågat sig om Pia och Marika kommer att fortsätta till OS. Efter jag läst intervjun kan jag tänka mig att åtminstone Pia kommer hem ganska snart. Hon framhåller att det är en väldig fin erfarenhet, men det kan inte vara lätt att arbeta med ett lag som man inte kan prata med och i ett till synes ganska hierarkiskt system. Intervjun finns på
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1220516. Hur de än bestämmer sig, hoppas att de trivs med det. Vad jag förstår finns det här hemma två lediga arbetsplatser i Göteborg och Djurgården inför 2008. ..

Hur som helst är det en pionjärinsats de gör som inte kan jämföras med norrmannen Evan Pelleruds engagemang i Kanada.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback