Tack å hej!!!

God kväll, hoppas att ni har haft en skön och avkopplande helg. Gårdagens EM-kvalmatch blev väl inte riktigt som vi trodde här hemma. Vi tippade ju att det skulle bli en del mål och inte saknades det väl chanser heller. Zlatan var på ett underbart spelhumör och fick mig att jubla under täcket. Bolljongleringen strax utanför straffområdet för att sedan felvänd få på ett skott på mål, det är världsklass!  Zlatan är en hybrid, en perfekt blandning mellan kraft och fart! Kanske är han den största stjärnan inom svensk fotboll någonsin. På behörigt avstånd har jag via mitt jobb sett och hört honom en hel del och jag har min åsikt klar för mig. Han är mycket trevligare, klokare och ödmjukare än den bild som massmedia förmedlar. Jag tror bara att han är så jäkla trött på att ständigt framställas som han gör. Men vad vet jag? Jag har inte frågat honom. 


I vår serie långt ifrån fullsatt Råsunda, välbetalda proffs och statsministern,

Division 2 Nordvästra Götaland har ännu en omgång spelats och läget är i princip oförändrat.

Förutom att vi tog oss tillbaka upp på andra platsen igen.

Tabelltoppen:


Byttorp

15

10

4

1

40

-

22

18

34


  Vallen

15

9

4

2

33

-

14

19

31

  Lerum

15

9

4

2

48

-

30

18

31



Jämnt är det med tre omgångar kvar. Vi möter Lerum på lördag och gissar att de kommer vara revanschsugna efter 4-0 förlusten i vårmötet. Det är riktigt små marginaler i vår serie och maximal otur hade vi när vi mötte Jitex i första höstmatchen. I Jitex spelade: Malin Normelli, Helena Fock, Johanna Becklund, Rebecka Ljungdahl, Frida Thydén, Lisa Christensen m.m det finns inte ett enda division 2-lag som skulle rubba det Jitex vi tog emot på Nösnäsvallen den måndags kvällen. Det är jag helt säker på! Men sådana är reglerna och vi har själva ett farmarlag och vet vilken frustration detta kan skapa.

I sista omgången är det dags för Byttorp - Jitex då har Jitex A-trupp fått ledigt då Division 1-laget har spelledigt. Ingen idé att vara bitter här inte ;-)

Bollen är rund och allt kan hända! Så sant som det är sagt!


Jag har nu tre seriematcher och en DM-final kvar som Vallen tränare. Efter det väntar nya äventyr och med mig tar jag många fina minnen från en klubb som har lång väg att vandra för att bli en elitklubb inom damfotbollen. Engagemanget finns men tyvärr fattas det en hel del rutin från riktig satsning, inte bland tjejerna i A-truppen utan snarare från styrelse och övrig klubbledning! Men vi får inte glömma att Vallens IF är en klubb från lilla Bohuslän med en fin tanke om att alla skall få vara med. Att ha en stomme av "egna produkter" är ett måste men att inte plocka in några spelare utifrån håller inte. Inte ens i division 2!

Anna Furberg född 1990, Helen Lundström född 1991, Natalie Liljekvist född 1989, Emely Johansson född 1990 och Sandra Asplund född 1988 är alla fem spelare som kommer vara intressanta för klubbar högre upp i seriesystemet redan till nästa år! Skall bli kul att se hur långt dom kommer gå!!!

Tror att många både spelare, föräldrar och annat "Vallen folk" kommer att pusta ut när jag lämnar om cirka en månad. Jag vet att jag är en krävande tränare som alltid förväntar 100% av min omgivning. I gengäld får man en lika fokuserad och engagerad tränare tillbaka.

Jag tycker aldrig det är ok att missa en träning, jag är noga med att tjejerna själva skall ta ansvar för tider, kläder, material osv. Jag vill också att tjejerna skall ha ett ansvar när det gäller teoretiska kunskaper. Kunna förklara för utomstående hur vi spelar, hur vi prioriterar i försvar och vad vi söker för uppspel. I längden är jag säker på att den höga nivå vi satt under våra två år tillsammans kommer att ge oss alla viktig rutin och även resultat i framtiden.

Ledarteamet bestående av Assisterande tränare Anders Fors, Veronica Jansson och målvaktstränare Malena Olsson har varit kanon kul att jobba med. Även vår skadebehandlare Claes Elofsson har också betytt mycket. Nu börjar detta låta som ett tacktal på fotbollsgalan bästa att sluta medans man är på topp!!


Vill sluta med ett tips till Blåvitt, tycker ni som jag att Bengt Andersson börjar se lite seg ut på träningar och matcher kan ni alltid ringa Hellström. Alltså inte Erland utan Ronnie... Ni verkar ju gilla det här med rutin.


Tack för mig, har varit kul att blogga och det är en stor ära att få lämna över till Drottningen av Damfotboll.com! Annette fortsätt kämpa med sajten och tidningen! Du är guld värd för oss alla fotbollsälskare!


Till min favorit spanare, ledsen att hela vår söndagskväll tillbringades framför datorn!!

Älskar dig!!


Kram på er!!


Linda Breding


Kommentarer
Postat av: :-)))

har du ingen egen blogg? hade varit kul att läsa vidare om dig och det du skriver.

2007-09-10 @ 13:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback